جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شیوع ویروس ماربورگ در آفریقا، مقامات بهداشتی ایالات متحده را بر آن داشت تا هشداری را برای پزشکان در مورد هر گونه موردی که ممکن است در هفته‌های آینده ظاهر شود، صادر کنند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان گفت: هر کودک 6 ساله ایرانی به طور متوسط بیش از 5 دندان پوسیده دارد.

وب‌گاه عصر ایران

گزارش شده است که جف بزوس صاحب آمازون نیز سه میلیارد دلار در استارتاپ «Altos Labs» سرمایه‌گذاری کرده است. پیتر تیل، یکی از بنیانگذاران «PayPal» در بنیاد «Methuselah» سرمایه‌گذاری کرده است.

وب‌گاه گسترش

سال گذشته پیام محبی، رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: از هر 10 ایرانی، یک نفر حیوان خانگی دارد و می‌توان آمار حیوانات‌خانگی از نوع سگ و گربه را در ایران حدود 6 تا 8 میلیون تخمین زد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: «اگرچه ما هنوز منشأ شیوع ماربورگ در گینه استوایی و تانزانیا را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که همچنان ظرفیت افزایش یافته در آفریقا برای شناسایی و آزمایش نمونه‌ها برای تب‌های خونریزی‌دهنده ویروسی مانند ماربورگ و ابولا وجود دارد».

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی انتشار خبر جعلی «بهزیستی به 7 میلیون نفر برای پیشگیری از خودکشی مشاوره داد!» در برخی رسانه ها، روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد. اخبار منتشره با موضوع «بهزیستی به 7 میلیون نفر برای پیشگیری از خودکشی مشاوره داد!» نه‌تنها صحیح نمی‌باشد، بلکه ناشی از یک برداشت اشتباه یا شیطنت رسانه‌ای سراسر کذب با...

وب‌گاه مشرق نیوز

پوشش اخبار مرتبط با خودکشی در رسانه‌ها اصولی مشخص دارد. محافظت از روان جامعه در برابر اخبار ناگواری چون خودکشی افراد، به ویژه چهره‌های نام‌آشنا، پایبندی اهالی رسانه به شیوه‌نامه‌هایی را که به همین منظور تدوین شده‌اند، ضروری می‌سازد.

خبرگزاری تسنیم

روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور درخصوص ارائه مشاوره خودکشی، توضیحاتی را ارائه کرد.

وب‌گاه فرارو

رتبه ایران در میان کشور‌ها از نظر خودکشی در گزارش‌های مختلف متفاوت است و از 58 تا 128 گزارش شده، اما آخرین رتبه ایران در فهرست سازمان جهانی بهداشت (WHO) 128 است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: سازمان بهداشت جهانی سال گذشته و در روز جهانی پیشگیری از خودکشی اعلام کرد: سالانه 703هزار نفر در جهان، جان خود را به‌دلیل خودکشی از دست می‌دهند. به ازای هر خودکشی، احتمالاً 20نفر اقدام به‌خودکشی کرده و بسیاری دیگر هم به طور جدی به فکر خودکشی هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه 7 ساعت پشت میزنشینی دارند، نزدیک به دو برابر دیگران در معرض کمردرد و آسیب دیسک‌های کمر قرار دارند.

وب‌گاه فرارو

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افرادی که روزانه 7 ساعت پشت میزنشینی دارند، نزدیک به دو برابر دیگران در معرض کمردرد و آسیب دیسک‌های کمر قرار دارند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه فرارو

علاوه بر این، استرس مادر، سیگار کشیدن مادر، و به ویژه قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ساخته دست بشر که در پلاستیک هستند (مانند فتالات ها) نیز می‌توانند توسعه سیستم تولید مثل مردان را مختل کنند