جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

دلالان روستاییان را متقاعد کردند که در بدن آن‌ها ثروتی وجود دارد که آن‌ها را از گرسنگی و نیاز غنی می‌کند، اقدام به خارج کردن کلیه از بدن آن‌ها کرده و به آنان اطمینان دادند که کلیه خارج شده در بدن دوباره رشد خواهد کرد!

وب‌گاه 55 آنلاین

برای اطلاع از آمار ناباروری در جهان در ادامه این خبر باما همراه باشید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، ناباروری یک اختلال جنسی مشترک در مردان و زنان است و به عدم موفقیت در بارداری پس از 12 ماه (یا بیشتر) از رابطه جنسی منظم و محافظت‌نشده اطلاق می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شیوع مادام‌العمر ناباروری در کشورهای با درآمد بالا 17.8 درصد و در کشورهای با درآمد کم تا متوسط 16.5 درصد بوده است. از هر شش بزرگسال در سراسر جهان یک نفر در مقطعی از زندگی خود ناباروری را تجربه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بنا به گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO)، از هر شش بزرگسال در سراسر جهان یک نفر در مقطعی از زندگی خود ناباروری را تجربه می‌کند. این سازمان، مراقبت‌های باروری مقرون به صرفه و با کیفیت را امری مهم و توانایی داشتن فرزند را جزو حقوق اساسی انسانی می‌داند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مقامات امارات متحده عربی دومین هشدار بهداشتی را در مورد ویروس «ماربورگ» صادر کردند و از شهروندان و ساکنان این کشور خواستند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و از سفر به کشورهایی که شیوع این ویروس در آن ها گزارش شده، خودداری کنند.

وب‌گاه عصر ایران

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نیز هشداری برای مسافران دو کشوری که ویروس ماربورگ در آن‌ها در حال گسترش است، صادر کرده است.

وب‌گاه فرارو

زنان معتاد در جامعه آسیب پذیرتر از مردان هستند، زیرا مصرف مواد در زنان اغلب با آسیب‌های اجتماعی دیگری همچون فرار از خانه، روسپیگری و فقر توام است. اعتیاد زنان عوارض خطرناک‌تری نسبت به مردان ایجاد می‌کند.

وب‌گاه فرارو

رود کارون شهر اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. فاضلاب‌های این شهر، از 24 نقطه عمده به کارون تخلیه می‌شود که شامل 10 نقطه در غرب و 14 نقطه در شرق، در بازه‌ای به طول 26 کیلومتر از زرگان در شمال تا بقایی در جنوب اهواز است. طرح فاضلاب اهواز از سال 1369 (33 سال پیش) آغاز و هنوز در حال اجراست، اما فاضلاب همچنان، از اصلی‌ترین مشکلات این کلانشهر 1.3 میلیون نفری است.

خبرگزاری تسنیم

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که حدود 17.5 درصد از جمعیت بزرگسال، تقریباً یک نفر از هر 6 نفر در سراسر جهان، ناباروری را تجربه می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی بریتانیا و ایسلند علیه وضعیت حقوق بشر در ایران را تصویب کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: دکتر محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا می‌گوید: شدت بیماری‌زایی زیرسویه جدید کرونا بالاتر از زیرسویه‌های قبلی است و ریه فرد مبتلا را درگیر می‌کند. بعضی از مراجعین ما ریه‌شان از شدت درگیری سفید شده بود. کرونا

وب‌گاه مشرق نیوز

مقامات سازمان ایمنی غذای اروپا هشدار می‌دهند، گوشت‌های فرآوری‌شده حاوی مواد شیمیایی و سرطان‌زا هستند.

خبرگزاری تسنیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اذعان نسبت به کمبود پزشک متخصص در کشور گفت: تلاش وزارت بهداشت در راستای رفع کمبودها بوده است و تا سال 1408 باید به آمار بیش از 20 پزشک به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت برسیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و ضرورت برخورد با بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: سلامت اجتماعی و سلامت فردی از موضوعاتی است که مسئولان وظیفه دارند تا شرایط تحقق آن در جامعه را فراهم بیاورند و قاعدتاً سلامت معنوی یکی از ابعاد سلامت است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مردم از مسوولان درباره حجاب مطالبه جدی دارند، گفت: نمایندگان مجلس با وزرای کشور و ارشاد درباره این موضوع نشست خواهند داشت.