جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مقامات بهداشتی پاکستان اولین مورد ابتلا به بیماری "ام پاکس" (آبله میمونی) را در این کشور تایید کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یکی از مقامات وزارت بهداشت پاکستان اظهار کرد که بیمار مبتلا به آبله میمونی در یکی از بیمارستان های پایتخت این کشور قرنطینه شده و ردیابی تماس های وی آغاز شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیماری ویروسی و عفونی که قبلاً آبله میمونی نامیده می شد، در یک مرد 25 ساله پاکستانی که اخیراً از عربستان به اسلام آباد بازگشته، شناسایی شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت از داده‌های مربوط به سال‌های 2018 تا 2022 در ایران، ریشه‌کنی دو بیماری واگیردار سرخک و سرخجه را تایید کرد؛ این موفقیت در شرایطی برای کشور حاصل شد که هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی، تاییدیه سازمان جهانی بهداشت در خصوص ریشه‌کنی این دو بیماری را دریافت نکرده‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر بزرگ بیولوژیکی در سودان هشدار داد.

وب‌گاه عصر ایران

شبکه اسکای نیوز امروز (سه‌شنبه) از درگیری‌های شدید میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در دو منطقه «الکدرو» و «الحلفایه» در شهر «الخرطوم بحری» در شمال پایتخت سودان خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (سه شنبه) در روز جهانی مالاریا خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر سازمان‌ها و دولت‌ها برای ریشه‌کن کردن این بیماری شده است.

خبرگزاری تسنیم

معاون بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل گفت: طب سنتی ایرانی به عنوان میراث ارزشمند کشورمان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری و روابط بین‌الملل دارد.

خبرگزاری تسنیم

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، 247 میلیون مورد ابتلا به مالاریا در سال 2021 شناسایی شده که از این تعداد 619 هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به مالاریا جان باخته‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

اولین علائم این بیماری که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان "مالاریا" شناخته می‌شود، مشابه بیماری های ویروسی سیستمیک است اما با سردرد، ضعف، درد شکم، خستگی، درد عضلات و مفاصل شروع می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، احمد قره باغیان استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سخنران بیستمین کنگره کشوری و چهاردهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های 26 الی 29 اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، با اشاره به اهمیت اهداء و انتقال خون در نظام سلامت، اظهار داشت:...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آرمان زرگران، آرمان زرگران معاون بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه طب سنتی ایرانی به عنوان میراث ارزشمند کشورمان، پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری و روابط بین‌الملل دارد، گفت: طب سنتی یکی از موضوعاتی است که در سطوح مختلف، در کشور‌های دنیا به شکل جدی به آن توجه می‌شود چرا که از منظر اسناد بین‌المللی، مانند اسناد سازمان جهانی بهداشت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فرانسه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که سفارتش در خارطوم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفارت فرانسه در خارطوم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.