سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سازمان فضایی ایران

سازمان فضایی ایران

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: 10 ماهواره آماده پرتاب داریم که عدد بزرگی است و به زودی و تا قبل از سال جدید پرتاب‌های دیگری را نیز خواهیم داشت. قرارداد کپسول بعدی ایران نیز امضا شده که وزن آن 1.5 تن است.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: با استفاده از داده های ماهواره خیام بیش از 2 هزار مورد زمین خواری کشف شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزارت دفاع تصاویر جدیدی از مراحل آماده‌سازی کپسول زیستی ایران و پرتابگر سلمان منتشر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کاوشگر زیستی سلمان در روزهای اخیر توانست جدیدترین کپسول زیستی ایران با نام کاووس را به فضا پرتاب کند.

خبرگزاری تسنیم

گروه فضایی وزارت دفاع، نماهنگ زیبای "تا آسمان" با موضوع کپسول زیستی و پرتابگر سلمان را منتشر کرد که حاوی تصاویر جدید از مراحل آماده‌سازی و پرتاب کپسول زیستی کاووس و پرتابگر سلمان است.

خبرگزاری تسنیم

کپسول زیستی "کاووس" محموله فناورانه مهمی در راستای تحقق نقشه راه اعزام انسان به فضا است که با موفقیت به ارتفاع 130 کیلومتری سطح زمین پرتاب و بازیابی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: زمانی که از محموله یا کپسول زیستی صحبت می‌کنیم الزامات خاصی بر روی پرتابگر بار می‌شود و ما باید حداکثر شتاب وارده به محموله را تحت کنترل داشته باشیم.

خبرگزاری تسنیم

تصاویر تله متری از پرتاب موفق کپسول زیستی کاووس با پرتابگر سلمان منتشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری اظهار کرد: برنامه زیست فضا یا حوزه اکتشافات فضایی از بخش‌های مهم سند برنامه 10 ساله فضایی ایران است. در دهه 80 تا اوایل دهه 90 موفقیت‌های خوبی در موضوع زیست فضا و پرتاب موجود زنده به فضا به صورت زیرمداری داشتیم. "زیست فضا" از مؤلفه‌های مهم برنامه‌های فضایی کشور است سالاریه گفت: برنامه...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: یک تفاوت عمده پرتابگر سلمان نسبت به خانواده پرتابگرهای قبلی این بود که برای نخستین بار قسمت محموله دارای قطری بیشتر از خود بدنه پرتابگر است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه 10 سامانه اصلی در کپسول زیستی به کار رفته است، گفت: معمولاً در پرتاب‌های اولیه به سراغ موجود بزرگ نمی‌رویم و از کیت‌های زیستی و از سلول‌ها استفاده می‌کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس سازمان فضایی ایران جزییاتی از شرایط پرتاب کپسول فضایی را اعلام کرد.