جمعه 28 اردیبهشت 1403

سازمان فضایی ایران

سازمان فضایی ایران

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران از ساخت نسل جدید کپسول‌های زیستی ایران خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان امیدفضا از نهایی شدن ساخت ماهواره‌های ایرانی "کوثر و هدهد" خبر داد و گفت: ماهواره کوثر با مأموریت کشاورزی دقیق و نقشه‌برداری و ماهواره هدهد نیز یک ماهواره مخابراتی اینترنت اشیا و آماده پرتاب هستند.

خبرگزاری تسنیم

"پایگاه فضایی چابهار" ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد که آن را به یک نقطه مناسب برای پرتاب‌های فضایی تبدیل می‌کند که علاوه بر پرتاب ماهواره‌های کشور خودمان، می‌تواند مورد استفاده سایر کشورها نیز قرار گیرد و از این طریق برای کشور درآمدزایی کند.

خبرگزاری تسنیم

اگر موضوع ترافیک فضایی مدیریت نشود، دیگر قادر به نقش‌آفرینی نخواهیم بود چراکه بالای چندهزار ماهواره در مدار لئو در حال چرخش است و اگر کشورها سامانه رصدی نداشته باشند در بحث پرتاب و مدیریت پرتاب و مدیریت ترافیک فضایی دچار مشکل خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم

سایت آمریکایی spaceکه به طور تخصصی به پوشش اخبار فضایی در سراسر جهان و به‌ویژه ناسا می‌پردازد، در گزارش به بررسی همکاری ایران و روسیه در ساخت منظومه شهید سلیمانی پرداخته است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: سازمان فضایی از ابتدای سال 1402 بالای 700 میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد بسته است؛ امسال برای نخستین بار برآورد سطح زیرکشت برنج قبل از فصل برداشت با دقت 90 درصد به وزارت جهاد کشاورزی و دفتر رهبری گزارش خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

اعلام خبر پرتاب نخستین "کپسول زیستی" ایران در سال جاری از سوی رئیس سازمان فضایی ایران، نوید این را می‌دهد که به زودی ایران در زمره معدود کشورهایی قرار گیرند که توانایی ارسال انسان به فضا را دارند.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: قرارداد ساخت اولین منظومه ماهواره‌ای ایران بین سازمان فضایی و یک کنسرسیوم داخلی امضا و این قرارداد ابلاغ شد. این منظومه ماهواره‌ای، مخابراتی (iot) بوده و تماماً با تکیه بر توان متخصصان داخلی طراحی و ساخته خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

پرتاب ماهواره از "پایگاه بین‌المللی فضایی" چابهار علاوه بر اینکه به کاهش هزینه پرتاب برای کشورهای منطقه منجر می‌شود، درآمد ارزی بسیار خوبی را نیز برای کشورمان به دنبال خواهد داشت و به نوعی بازی برد برد برای ایران و کشورهای منطقه است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ساخت کپسول زیستی، بالاترین سطح از تکنولوژی فضایی است، گفت: کپسول زیستی ایرانی که در آستانه پرتاب قرار گرفته است با قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری نسبت به کپسول قبلی قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سازمان فضایی ایران آتش‌سوزی در تالاب هویزه عراق را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای بررسی کرده و این بررسی‌ها نشان می‌دهد که در 40 روز اخیر، حدود 1700 هکتار از سطح این تالاب در آتش سوخته است. این تصاویر همچنان نشان می‌دهد که بخش‌هایی از تالاب همچنان مشتعل است. گفتنی است، تک تصویر منتشر شده در تاریخ 31 شهریور ماه 1402 مناطق آتش گرفته را مشخص کرده...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، در آتش‌سوزی اخیر، تالاب هویزه عراق، 1700 هکتار از اراضی این تالاب در آتش سوخت.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران در پاسخ به تسنیم گفت: قراردادی که اخیراً در حوزه ماهواره‌های سنجشی بسته شد، تضمین خرید تصاویر ماهواره‌ای است که در سال‌های گذشته نبود؛ شرکت، ماهواره را ساخته و پرتاب کرده و سازمان نیز تصاویر ماهواره‌ای را تضمینی خریداری می‌کند