جمعه 28 اردیبهشت 1403

سازمان فضایی ایران

سازمان فضایی ایران

وب‌گاه گسترش

سخنگوی سازمان فضایی ایران با انتشار جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای از هورالعظیم عراق نوشت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بخش عراق هورالعظیم که در روزهای اخیر دوباره مشتعل شده بود، تقریبا خاموش شده است سخنگوی سازمان فضایی ایران با انتشار جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای از هورالعظیم عراق نوشت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بخش عراق هورالعظیم که در روزهای اخیر دوباره مشتعل شده بود، تقریبا...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران با انتشار جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای از هورالعظیم عراق نوشت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بخش عراق هورالعظیم که در روزهای اخیر دوباره مشتعل شده بود، تقریباً خاموش شده است.

خبرگزاری تسنیم

طبق اعلام سازمان فضایی ایران، نخستین پرتاب کپسول زیستی را در ایام پیشرو در سال 1402 خواهیم داشت. کاوشگرهای فضایی که این کپسول‌های زیستی را به فضا پرتاب می‌کنند چه ویژگی‌های دارند و سابقه کاوشگران فضایی ایران در ارسال کپسول‌های زیستی چیست؟

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی نوشت: خدمات منظومه شهید سلیمانی در حوزه ارتباطات است. این منظومه باریک باند و قرار است در حوزه ارتباطات اعم از اینترنت اشیاء و مخابرات فضاپایه خدمات ارائه کند.

خبرگزاری تسنیم

"منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی" مشابه پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است و می‌تواند در زمان تکمیل، اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را حتی در کورترین و دورافتاده‌ترین نقاط کشور تامین کند.

خبرگزاری تسنیم

"ماهواره‌های ایرانی کوثر و هدهد" در حوزه سنجش و اینترنت اشیا (IOT) در آستانه پرتاب توسط پرتابگر روسی قرار دارد؛ اما این سؤال برای افکار عمومی مطرح است که چرا قرار است این دو ماهواره کاملاً ایرانی توسط روسیه به فضا پرتاب شوند؟!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ماهواره‌ها می‌توانند به ما کمک کنند که متوجه شویم چه مقدار آب برای آبیاری مصرف می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

پایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کشورمان از جمله محصولات برنج، جو و گندم با تصاویر دریافتی از ماهواره‌ای ایرانی آغاز شده است؛ اما این پایش‌ها به چه صورت انجام می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم

در کارنامه کاوشگرهای فضایی ایران 8 کاوشگر با موفقیت پرتاب شده که 3 کاوشگر وظیفه اعزام موجود زنده به فضا را بر عهده داشته‌اند؛ و حالا پس از وقفه 8 ساله در زیست فضا در دولت حسن روحانی، پرتاب کاوشگرهای ایرانی حامل محموله‌های زیستی از سر گرفته شده است.

خبرگزاری تسنیم

ایران در بهمن ماه 1391 گام بزرگی در زمینه پرتاب کپسول‌های زیستی و زیست در فضا برداشت و سازمان فضایی ایران "کاوشگر پیشگام" را به همراه یک میمون رزوس به نام "آفتاب" با موفقیت به فضا پرتاب کرد و موفق شد این موجود زنده را به صورت کاملاً سالم بازگرداند.

خبرگزاری تسنیم

رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران از اختصاص اعتبار هزار میلیارد تومانی برای سرمایه در گردش خرید و عرضه برنج ایرانی خبر داد و گفت: تلاش می‌شود علاوه بر کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت برای مصرف کننده از افت کیفیت آن نیز جلوگیری شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: امسال برای نخستین بار برآورد سطح زیرکشت برنج کشور قبل از فصل برداشت با دقت 90 درصد به وزارت جهاد کشاورزی گزارش خواهد شد و سازمان فضایی ایران می‌تواند در مدیریت استراتژیک محصولات استراتژیک کشاورزی کمک کند.

خبرگزاری تسنیم

زیست فضا در کشورمان سابقه‌ای 14 ساله دارد؛ در تاریح 3 فوریه سال 2010 میلادی، سازمان فضایی ایران کاوشگر3 را به همراه چند جانور شامل یک موش صحرایی، دو لاکپشت و 12 کرم و چند نمونه از سلول‌های انسانی به فضای زیرمداری پرتاب کرد.