جمعه 10 فروردین 1403

سازنده آیفون مودم سلولاری می‌سازد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سازنده آیفون مودم سلولاری می‌سازد

شرکت اپل ساخت مودم سلولاری برای دستگاههای آینده خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، جانی سروجی، نایب رییس فناوریهای سخت افزاری اپل در دیدار مجازی این شرکت با کارمندانش این موضوع را فاش کرده است. چنین اقدامی به اپل اجازه می دهد تراشه های تولید خود را جایگزین محصولات شرکت کوالکام نماید. ارزش سهام کوالکام در پی انتشار این خبر 6.3 درصد سقوط کرد.

به گفته منابع آگاه، سروجی اظهار کرده که ما امسال طراحی یک مودم سلولاری داخلی را آغاز کردیم که به ما اجازه می دهد یک تغییر استراتژیک کلیدی دیگر را انجام دهیم. سرمایه گذاریهای استراتژیک بلندمدت مانند این مورد بخش مهمی از توانمندسازی محصولاتمان و اطمینان از این است که منبع غنی از فناوریهای نوآورانه برای آینده مان داریم.

مودم سلولاری یکی از مهمترین بخشهای یک تلفن هوشمند است و کمک می کند تماسهای تلفنی و اتصال به اینترنت از طریق شبکه های سلولاری انجام گیرد.

به گفته سروجی، خرید یک میلیارد دلاری کسب و کار مودم شرکت اینتل در سال 2019 به اپل کمک کرد تیمی از مهندسان نرم افزاری و سخت افزاری برای طراحی مودم سلولاری خود ایجاد کند. این مودم یکی از معدود طراحیهای تراشه بی سیم اپل است.

جدیدترین مدل آیفون با فناوری 5G از قطعات شرکت کوالکام استفاده می کند. پیش از آن اپل سالها از قطعات اینتل استفاده می کرد و سپس واحد مذکور این شرکت تراشه سازی را خریداری کرد.

سروجی به زمان آماده شدن این تراشه اشاره ای نکرد اما توافق امتیاز انحصاری سال 2019 میان اپل و کوالکام شامل یک توافق مجوز شش ساله است. کوالکام از شرکتهای سازنده تلفن همراه بر مبنای امتیازهای انحصاری بی سیمی که در اختیار دارد صرفنظر از این که آنها تراشه های این شرکت را استفاده می کنند یا خیر، هزینه ای دریافت می کند.

در این دیدار مجازی، برنامه دیگر اپل که طراحی پردازنده جدید M1 است، مورد اشاره قرار گرفت. سروجی گفت: اپل روی خانواده ای از تراشه های مک کار می کند و سرگرم برنامه ریزی برای ارتقاهایی است که عملکرد بهتری از سریعترین تراشه های ساخت اینتل دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل سالهاست مهندسانی از شرکت کوالکام را برای کمک به ساخت این مودم استخدام کرده و دفاتر این شرکت در سان دیه گو، کالیفرنیا و اروپا به کار در این زمینه متمرکز هستند.

انتهای پیام