یک‌شنبه 27 خرداد 1403

ساماندهی آرامستان «جوی هُرهُر»/ میدان وقت الساعه ساماندهی می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ساماندهی آرامستان «جوی هُرهُر»/ میدان وقت الساعه ساماندهی می‌شود

اتوبوس خبر در چهارمین سفر خود خبرنگاران را به بافت تاریخی برد تا از نزدیک در جریان پروژه های احداث شده یا در دست احداث قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، نخستین پروژه بازدید شده توسط اتوبوس خبر، کف سازی پارکینگ دادگستری بود که شهردار بافت تاریخی از هزینه 21 میلیارد ریالی برای مناسب سازی آن خبر داد.

علیرضا نقوی با بیان اینکه مناسب سازی گذرها برای عابران و معلولان بسیار حائز اهمیت است، افزود: در تمامی پروژه های بافت تاریخی این مهم مدنظر قرار گرفته است.

زمین ورزشی شهدای چهارمنار هم پروژه بعدی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

اتوبوس خبر بعد از این پروژه به قلب بافت تاریخی رفت و خبرنگاران از بقعه دوازده امام، مجموعه تجاری خدماتی شیخ احمد بازدید کردند و مهمان واحد بومگردی خشت و رنگ شدند تا از نزدیک هنرنمایی دبیر هنر خوش ذوق را در یک خانه قدیمی بازسازی شده ببینند.

آرامستان جوی هرهر یکی از پروژه های مهمی است که توسط شهرداری بافت تاریخی در حال اجراست. این قبرستان که هم متعلق به مسلمانان و هم کلیمیان است، مدتهاست که در بسیاری از بخش ها مخروبه و متروکه شده و به مکان امنی برای معتادان و اراذل و اوباش تبدیل شده است.

شهرداری بافت تاریخی با ورود به این پروژه، بخشی از این قبرستان را به بوستان تبدیل کرده و بخشی از قبرستان را نیز مرمت می کند و قرار است مجموعه ای جذاب و دیدنی در این قبرستان ایجاد کند.

بوستان وحشی بافقی نیز توسط شهرداری بافت تاریخی در دست بهسازی است و قرار است آرامگاه وحشی بافقی به این پارک منتقل شود.

بوستان خانواده، یکی از بوستانهای مهم بهره برداری شده در بافت تاریخی است که خبرنگاران در ادامه بازدیدهای خود از آن بازدید کردند.

شهردار بافت تاریخی در جمع خبرنگاران در بازدید از این پروژه بیان کرد: برای بهره برداری از این پروژه بالغ بر 9 میلیارد تومان هزینه شده است.

علیرضا نقوی بیان کرد: این فرهنگسرا پس از بهره برداری در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قرار گرفته است.

میدان وقت الساعه در قلب بافت تاریخی یزد نیز مورد بازدید قرار گرفت. این میدان در حال مرمت و ساماندهی است و یکی از نمادهای مهم یزد، نخل عزای سیدالشهدا، در آن جانمایی شده است.

انتهای پیام /

ساماندهی آرامستان «جوی هُرهُر»/ میدان وقت الساعه ساماندهی می‌شود 2
ساماندهی آرامستان «جوی هُرهُر»/ میدان وقت الساعه ساماندهی می‌شود 3
ساماندهی آرامستان «جوی هُرهُر»/ میدان وقت الساعه ساماندهی می‌شود 4