سه‌شنبه 17 مهر 1403

سامانه نوبت دهی برخط در دفاتر پیشخوان یزد راه اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه نوبت دهی برخط در دفاتر پیشخوان یزد راه اندازی شد

یزد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با اشاره به ابلاغیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا و مصوبه کارگروه استان گفت: سامانه نوبت دهی آنلاین (برخط) در دفاتر پیشخوان دولت برای خدمات دهی به شهروندان راه اندازی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات یزد، محمدرضا پاکدل با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سامانه نوبت دهی افزود: سامانه یادشده علاوه بر صرفه جویی در وقت، انرژی و کاهش هزینه های مراجعان به دفاتر، نقش بسزایی در رعایت فاصله اجتماعی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید ستاد ملی کرونا در خصوص فاصله گذاری اجتماعی (2 متر) و با هدف مدیریت صف، تعیین موقعیت دفاتر با هدف اطلاع مردم از نزدیکترین آن و کاهش تردد در سطح شهر، اپلیکیشن موبایلی دفاتر یادشده عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه، مراجعه کنندگان می‌توانند از دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور نوبت اینترنتی دریافت و در زمان مشخص شده به دفتر مورد نظر مراجعه کنند.

پاکدل مهمترین ویژگی‌های سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر پیشخوان را، دریافت نوبت بدون نیاز به مراجعه حضوری، معرفی نزدیکترین دفتر بر اساس نشانی کاربر و انتخاب نوبت در روز و ساعت مورد نظر بیان کرد.

متقاضیان می‌توانند با استفاده از وبسایت nobat.epishkhan.ir و یا دریافت نسخه اندروید، از این خدمات استفاده کنند.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 75 دفتر پیشخوان دولت در 10 شهرستان دارد که 87 درصد در 24 شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با فوت 389 فرد مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 875 نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر نهم آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 950 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 795 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتندکه با این حساب، مجموع بیماران به 948 هزار و 749 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 658 هزار و 292 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. و پنج هزار و 859 نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 6 میلیون و 81 هزار آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

به گفته لاری شرایط از لحاظ شیوع کرونا در 27 استان قرمز و وضعیت درهرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نارنجی و زرد است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*