جمعه 31 فروردین 1403

ساوه با توجه به رشد جمعیت و فرسودگی تخت ها نیاز مبرم به بیمارستان جدید دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساوه با توجه به رشد جمعیت و فرسودگی تخت ها نیاز مبرم به بیمارستان جدید دارد

ساوه - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهرستان ساوه و همچنین فرسودگی تخت های بیمارستانی و زیرساخت های درمانی، باید در روند ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی که عملیات اجرایی آن در حال انجام است، با شتاب جدیت بیشتر عمل شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، دکتر «قاسم جان بابایی» شب گذشته در سفری سرزده و از قبل تعیین نشده به ساوه ضمن بازدید از بیمارستان شهید مدرس این شهر، اظهار داشت: زیرساخت های درمانی و امکانات مورد نیاز در ساوه متناسب با جمعیت کنونی و همچنین چشم انداز آینده این شهرستان نیست و باید عقب ماندگی های این حوزه جبران شود.

وی افزود: اغلب تخت های بیمارستانی ساوه فرسوده هستند و بیمارستان اصلی این شهر (شهید مدرس) نیز افزون بر 40 سال قدمت دارد که جوابگوی نیازهای درمانی مردم این شهرستان نیست و تلاش می کنیم بیمارستان جدید این شهرستان را مطابق برنامه در موعد مناسب با تخصیص اعتبارات لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به بازدیدی که از بخش های اورژانس و محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید مدرس ساوه، ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و پرستاران این مرکز، گفت: تلاش های جدی و قابل قبولی برای درمان این بیماران از سوی پزشکان متخصص عفونی و بیهوشی در جریان است و پروتکل های بهداشتی نیز به خوبی رعایت می شود.

دکتر جان بابایی در مورد آغاز فصل پاییز و شیوع احتمالی ویروس آنفلوانزا، گفت: مردم در این رابطه نگران نباشند زیرا وزارت بهداشت برای تامین واکسن این بیماری متناسب با نیازهای جامعه برنامه هایی در دست اجرا دارد.

وی افزود: تلاش هایی از سوی وزیر بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو در دست انجام است تا نیازهای کشور به واکسن آنفلوانزا را از طریق واردات با وجود شرایط تحریم های ظالمانه جبران کنیم و اولویت تزریق واکسن نیز با برای افراد با ریسک بالا و مستعد ابتلا به این بیماری از جمله بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری های خاص و زمینه ای هستند، می باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان زمان دقیق اوج شیوع ویروس آنفلوانزا را تعیین کرد، افزود: برای تفکیک این بیماری از کویید 19 نیز زیرساخت های آزمایشگاهی برای انجام همزمان هر 2 بیماری در کشور وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت با دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، تاکید کرد: رعایت این موارد عاملی مهم در جلوگیری از شیوع آنفلوانزا و همچنین ویروس کرونا خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*