یک‌شنبه 22 مهر 1403

سایت ایسفا خبرگزاری فیلم کوتاه نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سایت ایسفا خبرگزاری فیلم کوتاه نیست

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران معتقد است که سایت ایسفا، خبرگزاری فیلم کوتاه نیست، بلکه محل رویدادها و فعالیت‌های صنفی است.

خانه سینما دارای 32 صنف است که تنها 10 صنف آن سایت و اطلاعات منتشر شده دارند. این صنوف عبارتند از: برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و دورانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است. لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی در همه امور مهم است به همین منظور با سعید پوراسماعیلی رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران درباره این موضوع به گفت وگو نشستیم.

پوراسماعیلی درباره جدول اطلاعات اعضای این مجموعه به ایرنا گفت: انجمن فیلم کوتاه اکنون 363 نفر عضو دارد و مشخصات صنفی اعضا شامل اطلاعات پرسنلی، شماره تماس و راه های ارتباطی، بیوگرافی، فیلموگرافی و پروفایل شخصی اعضا در سایت انجمن فیلم کوتاه ایران قرار دارد. اما آنچه خانه سینما طراحی کرده است، اطلاعات کامل‌تری است که وجوه معیشتی و حمایتی هم در آن لحاظ شده و از طریق سامانه ای اختصاصی جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: آخرین فعالیت اعضا در جدول اطلاعات آنها در اختیار صنف هست اما در پروفایل شخصی آن ها در سایت درج نشده و به اختیار خود اعضا می تواند به روزرسانی شود.

رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، درباره اساسنامه و اسکن صورت جلسه آخرین انتخابات نیز عنوان کرد: آخرین اساسنامه و اصلاحات آن، آیین‌نامه کمیته عضوگیری و تمام اطلاعات دیگر روی سایت صنف فیلم کوتاه موجود است. ما یکی از فعال‌ترین سایت‌های صنوف خانه سینما در زمینه اطلاع‌رسانی صنفی هستیم. طبیعتا صورت جلسه آخرین انتخابات روی سایت صنف قرار ندارد چون معمول و منطقی نیست اما آخرین اعضای هیات مدیره و ترکیب آن‌ها در سایت قابل بازدید است.

محدودیتی در عضوگیری نداریم

وی در ادامه درباره درخواست عضویت در صنف، گفت: بازه زمانی عضوگیری صنف، فصلی است. افرادی که تا پایان آخرین ماه یک فصل، تقاضای عضویت داده باشند، بلافاصله در ماه بعد شرایط پذیرش آنها اعلام می شود اما طبیعتا اگر اول یک فصل درخواست عضویت بدهند، دو تا سه ماه باید به انتظار تشکیل جلسات کارگروه عضوگیری بمانند.

رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، افزود: تعداد و سطح کیفی آثار برای پذیرفته شدن در صنف مهم است و محدودیتی در عضوگیری نداریم. کسانی که در مرحله اولیه تعداد کار لازم را نداشته باشند، به آن‌ها اعلام می‌شود که نیاز به تکمیل فیلم یا سایر مدارک دارند، اما اگر به مرحله بازدید آثار برسند فیلم ها بررسی و پذیرفته می شوند. طبیعتا برخی هم پذیرفته نمی شوند که به آن‌ها نیز اطلاع داده می‌شود که کیفیت آثار در حد پذیرش در صنف نیست و با اولین فیلم دیگری که کار کنند مجددا می‌توانند درخواست عضویت بدهند.

پوراسماعیلی درباره زمان به روزرسانی سایت صنف فیلم کوتاه، اظهارداشت: هر روز روی سایت، در بخش‌های مختلف کار می‌شود. ما حوزه خبر را از سایت‌مان جدا کرده‌ایم و آیین‌نامه‌ای داریم که اطلاعات، اخبار و مطالب صنفی چگونه در گروه‌ها منتشر شود. سایت ایسفا، خبرگزاری فیلم کوتاه نیست و قرار نیست اخبار فیلم کوتاه را پوشش بدهیم بلکه روی فعالیت‌های صنفی متمرکز هستیم. گفتگو با فیلمسازان، نقد و نظرات درباره موضوعات مختلف، معرفی آثار فیلمسازان، اساسنامه و آیین نامه ها، مطالب و مقالات آموزشی، معرفی کتاب، نقدفیلم، مطالب مرتبط با آکادمی ایسفا و هرگونه اطلاعات صنفی روی سایت وجود دارد و به روز می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
سایت ایسفا خبرگزاری فیلم کوتاه نیست 2