پنج‌شنبه 14 تیر 1403

سایه کم آبی بر سر قطب تولید گیاهان دارویی در لنده + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سایه کم آبی بر سر قطب تولید گیاهان دارویی در لنده + تصاویر

روستای آبرزگه بخش موگرمون شهرستان لنده با داشتن ظرفیت های ناب گردشگری و تبدیل شدن به قطب گیاهان داروئی است که این روزها با مشکلات کم آب مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، در ادامه پیگیری سوژه های مردمی بنا به درخواست مردم روستای آبرزگه از توابع بخش موگرمون شهرستان لنده مبنی بر بررسی مشکلات کشاورزان این روستا در حوزه تامین آب پایدار خواستار توجه بیشتر مسولان شدند.

روستای آبرزگه بخش موگرمون شهرستان لنده با داشتن ظرفیت های ناب گردشگری و تبدیل شدن به قطب گیاهان داروئی است که این روزها با مشکلات کم آب مواجه است.

این روستا با داشتن ظرفیت های گردشگری و پتانسیل های عظیمی که در حوزه باغات دارد و همچنین همجواری با رودخانه خروشان مارون مشکلات اساسی در حوزه تامین آب پایدار دارد.

بنا به گفته کشاورزان این روستا هم اکنون بیش از 15هکتار از اراضی کشاورزی این روستا زیر کشت گیاهان دارویی است که بیشترین سطح را در شهرستان به خود اختصاص داده است که اگر مشکل تامین آب با جانمایی 3پایه برق و اضافه کردن 1دستگاه ترانس برق می توانند بیش از 20هکتار دیگر از این اراضی را به زیر کشت گیاهان دارویی ببرند که تحول عظیمی در حوزه کشاورزی و کشت گیاهان داروئی و همچنین اشتغالزایی جوانان شهرستان داشته باشد.

پیگیری های زیادی نیز از طریق مسولان شهرستانی و استانی در خصوص رفع مشکلات از سوی کشاورزان روستا انجام شده است که مسئولان در این رابطه وعده های دادند ولی تا کنون اجرایی نشده است.

گفتنی است بیش از 15هکتار باغات مرکبات نیز در این روستا وجود دارد که این روستا را به یکی از روستاهای شاخص حوزه کشاورزی نیز تبدیل کرده است و لازم است که مسولان حوزه کشاورزی و برق استان باتوجه به ظرفیت های خیلی خوبی که در این حوزه هست توجه بیشتری به مطالبات کشاورزان و بهره برداران این حوزه نمایند.

انتهای پیام /

سایه کم آبی بر سر قطب تولید گیاهان دارویی در لنده + تصاویر 2
سایه کم آبی بر سر قطب تولید گیاهان دارویی در لنده + تصاویر 3
سایه کم آبی بر سر قطب تولید گیاهان دارویی در لنده + تصاویر 4
سایه کم آبی بر سر قطب تولید گیاهان دارویی در لنده + تصاویر 5