شنبه 31 شهریور 1403

ستایش احساسی سرمربی انگلیس از دستیارش / ساوت‌گیت: ما ملی‌گراهای انگلیسی یک جام کم داریم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ستایش احساسی سرمربی انگلیس از دستیارش / ساوت‌گیت: ما ملی‌گراهای انگلیسی یک جام کم داریم!

گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس، در آستانه فینال یورو 2024 با کلماتی احساسی از دستیارش استیو هالند که سال‌ها با او کار کرده است ستایش کرد.

به گزارش "ورزش سه"، ساوت‌گیت در حالی یکشنبه به عنوان سرمربی انگلیس در فینال یورو 2024 مقابل اسپانیا می‌ایستد که دست راست او استیو هالند مثل همیشه کنارش خواهد بود.

ساوت‌گیت اولین بار زمانی به هالند آشنا شد که در بخش جوانان اتحادیه فوتبال انگلیس کار می‌کرد و استیو هالند در دوران هدایت چلسی توسط آندره ویاش بواش دستیار او بود. ساوت‌گیت که با استیو هالند دوست شده بود شیفته روش‌های ابتکاری و رویکرد او به فوتبال شد.

وقتی اتحادیه فوتبال در سال 2013 ساوت‌گیت را سرمربی تیم ملی زیر 21 سال انگلیس کرد، گرت از رفیق صمیمی‌اش دعوت کرد تا به عنوان دستیار به کادر او اضافه شود. مسیر همکاری آنها از این لحظه آغاز شد و یازده سال بعد به فینال یورو رسیده است.

آنها در این دوره تیم‌شان را دو دوره پیاپی به فینال یورو رسانده‌اند و یک بار هم در نیمه‌نهایی جام جهانی حضور داشتند.

ساوت‌گیت امروز با صحبت‌هایی احساسی به ستایش از استیو هالند پرداخت و گفت: "اول باید این را به صراحت بگویم که بدون استیو هالند من هیچ کاری نمی‌توانم بکنم. او مثل وزنه تعادل من است. هر جا که ضعف دارم قوت استیو کار را درمی‌آورد. استیو هالند در آماده‌سازی تیم واقعا سخت‌گیر و دقیق است و اگر او را نداشتیم امکان نداشت به اینجا برسیم".

سرمربی تیم ملی انگلیس در ادامه گفت: "من و استیو هالند خیلی صمیمی شده‌ایم. اعتماد صد در صدی بین ما وجود دارد و من معتقدم هیچ مربی‌ای نمی‌توانست بهتر از او به من کمک کند. استیو قهرمان چمپیونزلیگ و لیگ برتر شده ولی مثل من به ملیت انگلیسی و تیم ملی کشورش افتخار می‌کند و دارد برای موفقیت سه‌شیرها زحمت می‌کشد. ما فقط یک مدال قهرمانی و یک جام کم داریم".

ستایش احساسی سرمربی انگلیس از دستیارش / ساوت‌گیت: ما ملی‌گراهای انگلیسی یک جام کم داریم! 2
ستایش احساسی سرمربی انگلیس از دستیارش / ساوت‌گیت: ما ملی‌گراهای انگلیسی یک جام کم داریم! 3