جمعه 28 اردیبهشت 1403

سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران

وب‌گاه مشرق نیوز

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در مورد اظهارات تهدید آمیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فرانسه، بریتانیا و آلمان به تهران هشدار داده‌اند، در صورتی که غنی‌سازی اورانیوم را به سطح ساخت سلاح هسته‌ای برساند، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بار دیگر فعال خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رویترز در این گزارش و به نقل از سه مقام اروپایی می‌نویسد که فرانسه، بریتانیا و آلمان به تهران هشدار داده‌اند، در صورتی که جمهوری اسلامی غنی‌سازی اورانیوم را به سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای برساند، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بار دیگر فعال خواهد شد. در همین زمینه یک مقام ارشد هسته‌ای ایران هم به رویترز گفته که تهران چنین اقدامی را بر نخواهد تافت و واکنش تندی در مقابل بازگشت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رویترز ادعا می‌کند که تحریم‌های آمریکا - حتی با تأثیرات ثانویه‌شان - نتوانسته‌اند ایران را از تولید سطوح خالص‌تر اورانیوم باز دارد و چین با خرید نفت ایران آنها را نادیده گرفته است و مشخص نیست که آیا اقدامات سازمان ملل مؤثرتر خواهد بود یا خیر.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نسبت به عصبانیت آمریکا از سفر رئیسی به سوریه واکنش نشان داد.

وب‌گاه الف

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با تایید اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برجام، اقدامات تهران را شفاف توصیف کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

میخائیل اولیانوف درباره آخرین اخبار مذاکرات برجام و اینکه طرف‌های اروپایی قصد دارند مکانیزم ماشه را علیه ایران فعال کنند، توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: طرف افغانستانی همواره بر حق جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند اقرار دارد اما آن‌ها برای اجرای این موضوع دلایل و معذوراتی را مطرح می‌کنند که طبیعتاً این موضوع برای ما قانع کننده نیست و ما این را جزو پیگیری‌های جدی خودمان قرار دادیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست‌وزیر بلژیک گفت: در حال بررسی درخواست ایران برای مبادله دیپلمات ایرانی با یک زندانی بلژیکی هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نخست‌وزیر بلژیک اعلام کرد که در حال بررسی درخواست ایران برای مبادله دیپلمات ایرانی با یک زندانی بلژیکی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک مقام دولت بلژیک توافق با ایران بر سر مبادله دیپلمات ایرانی شاغل در وین که از چند سال پیش بر مبنای ادعاهای اثبات‌نشده بازداشت شده را رد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اسدالله اسدی چند پیش به اتهام دست داشتن برای برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس بازداشت و به بلژیک منتقل شد. او به تحمل 20 سال حبس محکوم شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پیروزی آذربایجان در قره‌باغ به نقطه عطفی در رابطه آذربایجان با اسرائیل از یک سو و با ایران از سوی دیگر تبدیل شد. در جریان جنگ قره‌باغ، آذری‌ها ایران را به همکاری با روسیه جهت ارسال سلاح از طریق خاک ایران به ارمنستان متهم کردند.

وب‌گاه عصر ایران

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما هیچ اولویتی بالاتر از تضمین آزادی اتباع آمریکایی که به ناحق در خارج از کشور بازداشت شده‌اند، نداریم و بی‌وقفه برای تضمین آزادی اتباع آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، تلاش می‌کنیم. وی گفت: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم که از شیوه ناپسند خود در حبس ناعادلانه اتباع خارجی به عنوان اهرم سیاسی دست بردارد و شهروندان آمریکایی...

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه به تشریح ماهیت جنگ افروزانه، تجاوزکارانه و آغشته به دروغ، نیرنگ و توطئه در سیاست خارجی آمریکا پرداخت.

وب‌گاه منیبان

سخنگوی وزارت خارجه ایران به اعلام کاندیداتوری رابرت اف کندی واکنش نشان داد.