شنبه 14 مهر 1403

سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ در هفته های اخیر سه بار از توافق با ایران در کوتاه مدت سخن گفته است. او نتوانسته هیچکدام از وعده های خود در حوزه سیاست خارجی را عملی کند و نیاز زیادی به یک موفقیت در کارنامه سیاست خارجی خود دارد به همین دلیل وعده توافق با ایران در کوتاه مدت را می دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: امارات با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خود را قربانی نمایش انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رسانه های اسپانیایی با بازتاب خبر دستگیری سرکرده گروه تروریستی «تندر» مستقر در آمریکا، گزارش دادند؛ سازمان اطلاعاتی ایران، این سرکرده تروریستی را که در ایران، رهبری اقدامات مسلحانه و خرابکارانه را بر عهده داشت، طی عملیاتی پیچیده دستگیر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناسان حقوق بین‌الملل معتقدند: بر اساس ماده یک معاهده شیکاگو در موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان، کشورهای ایران، سوریه و لبنان در صورتی که مسجل شود فضای هوایی این کشورها نقض شده است، می‌توانند به صورت مشترک از آمریکا به شورای ایکائو شکایت کنند. با توجه به عضویت آمریکا در این شورا، این کشور حق رای نخواهد داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت خارجه درباره خبری مبنی بر گفت‌وگوی مجازی مقامات ایران و کره جنوبی برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی گفت: به اندازه کافی از این کشور وعده شنیده‌ایم و کسی منتظر محموله 2 میلیون دلاری نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگویی مجازی با همتای ترکیه‌ای در خصوص هم افزایی و همکاری فرهنگی و رسانه‌ای بین دو کشور به رایزنی پرداخت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیماهای مسافربری ایرانی قصه دیروز و امروز نیست.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی از اعتراض این کشور به سفیر کشورمان در سئول به خاطر مواضع اخیر ایران درباره دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برنامه جامع همکاری‌های راهبردی 25 ساله جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین گرچه هنوز در فرایند مذاکره و چانه زنی است و تا تبدیل شدن به توافق نهایی و قابل اجرا، باید چند مرحله را پشت سر گذارد، اما برآیند بازتاب این موضوع در رسانه های جهان و نوع واکنش شخصیت های جهانی و دولت های مخالف جمهوری اسلامی، خود حکایت از آن دارد که این برنامه جامع همکاری را باید توافقی برد - برد...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه جروزالم پست همزمان با بحث داغ این روزها در مورد برنامه جامع 25 ساله بین ایران و چین ضمن نگرانی از شکل گیری همکاری‌های گسترده بین دو کشور ابراز داشت که این برنامه خبر بدی برای اسرائیل است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پس از مطرح شدن خبر سند برنامه 25 ساله همکاری‌های جامع ایران و چین، حواشی متعددی علیه این همکاری در فضای مجازی منتشر شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و اقدام سه کشور اروپایی در آژانس و رفتار مشکوک مدیرکل آژانس نه تنها بازدارنده جمهوری اسلامی نخواهد بود، بلکه به فروپاشی برجام می‌انجامد.

خبرگزاری دانا

سخنگوی وزارت خارجه ایران خطاب به برایان هوک گفت: گزینه نظامی روی میز آمریکایی ها گزینه کپک زده ای است که سال هاست روی میز روسای جمهور متوهم آمریکا خاک می خورد.