شنبه 14 مهر 1403

سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خطیب زاده در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی درباره اهانت به اتباع افغانستان، مقامات مسئول دولت این کشور را به دقت بیشتر در نشر اخبار و عدم تعجیل در صدور بیانیه‌های رسمی دعوت کرد.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت خارجه ایران بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از راه حل های مسالمت آمیز در جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) در نشست مجازی «گفتگوهای مدیترانه‌ای» شرکت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

کابل - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تکمیل و راه اندازی راه آهن هرات - خواف را دستاوردی بزرگ و مهم برای دو کشور دانست و توسعه آن را مهم خواند.

خبرگزاری ایرنا

کابل - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که آمریکا در تلاش پنهانی است تا با خروج غیر مسئولانه، نهادهای قانونی افغانستان را تخریب کند تا بهانه بازگشتی برای خود باقی بگذارد.

خبرگزاری مهر

خطیب زاده در پاسخ به پامپئو در توییتی نوشت: قابل درک است که چرا پامپئو که دوره‌اش رو به اتمام است، دچار سرخوردگی شده است. «سیاست فشار حداکثری او به شکست حداکثری منتهی شده است».

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران روسیه را یکی از شرکای اصلی خود در حوزه های دفاعی و نظامی می داند و اکنون که تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل پایان یافته، دو طرف می توانند همکاری خود در این زمینه ها را ارتقا دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موقعیت جعرافیایی قره باغ باعث توجه و درگیر شدن قدرت های عمده منطقه ای به این بحران شد. حساسیت این قدرت ها ناشی از هم مرزی جعرافیایی و همچنین موضوع توازن قدرت در این منطقه استراتژیک از جهان بود.

خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - رسانه های عراقی امروز یکشنبه پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و در قالب برجام را بازتاب دادند و به آمادگی دیگر کشورها برای همکاری با تهران در این زمینه اشاره کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز جمعه در حالی به دعوت همتای چینی خود برای سفر به آن کشور لبیک گفت که پس از تحریم‌های ظالمانه جدید آمریکا علیه ایران، بر توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه تاکید کردند.

خبرگزاری ایسنا

نشست خبری سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، یکشنبه 30 شهریور ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: آمران و عاملانی که دستشان به خون فرزندان ایران آغشته است مانند صدام روانه قبرستان می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفارت ایران در آفریقای جنوبی تاکید کرد: دنیا دروغ‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا برای آغاز جنگ علیه عراق را فراموش نکرده است. این سیاست نخ‌نما دیگر خریداری ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سفارت ایران در آفریقای جنوبی تاکید کرد: دنیا دروغ‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا برای آغاز جنگ علیه عراق را فراموش نکرده است. این سیاست نخ‌نما دیگر خریداری ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی از ادعای مطرح شده مقام آمریکایی در گزارش نشریه «پولیتیکو» در مورد طرح ایران برای ترور سفیر آمریکا در «پرتوریا» اظهار شگفتی کرده و آن را بی‌اساس خواند.