چهارشنبه 18 مهر 1403

سد طالقان کام تشنه نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد را سیراب می‌کند / بهره‌مندی یک میلیون و 400 هزار نفر از آب شرب

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سد طالقان کام تشنه نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد را سیراب می‌کند / بهره‌مندی یک میلیون و 400 هزار نفر از آب شرب

تکمیل رینگ استان البرز برنامه ریزی شده و اعتبارات و بودجه آن هم در سفر اخیر ریاست جمهوری و هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها عملیات آبرسانی به شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد از سد طالقان آغاز شده است.

تکمیل رینگ استان البرز برنامه ریزی شده و اعتبارات و بودجه آن هم در سفر اخیر ریاست جمهوری و هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت. به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز برای آنکه آب شرب به 3 شهرستان مذکور برسد 62 کیلومتر لوله گذاری انجام خواهد شد. داود نجفیان به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ لوله گذاری 22 کیلومتر در محدوده نظرآباد و ساوجبلاغ با 150میلیارد تومان اعتبار اولیه کلیدخورد. وی ادامه می دهد؛ 40 کیلومتر بعدی از انتهای نظرآباد تا مخزن اشتهارد توسط پیمانکار دیگری با 200 میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز به کار کرد. و اما بلوری مشاور جامع طرح آب البرز هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ پروژه قابلیت تامین 25 میلیون مترمکعب تا 1430 در غرب استان دارد. البته برای سالم سازی آب سد طالقان قرار است تصفیه خانه دوم هم در مسیر آب ساخته شود که البته مورد تاکید نماینده مجلس هم است. علی حدادی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ در شهر نظرآباد علاوه بر کمبود آب شاهد شکایت های متعدد مردم درباره آلودگی آب بودیم. وی ادامه داد: یکی از مصوبه های سفر ریاست جمهوری ارتقا تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد و در اصل شماره 2 آب شرب در البرز بود. با برنامه ریزی های انجام شده طرح مذکور یکسال دیگر به اتمام می رسد و با تکمیل آن یک میلیون و 400 هزار نفر از آب شرب بهره مند می شوند. انتهای پیام /
سد طالقان کام تشنه نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد را سیراب می‌کند / بهره‌مندی یک میلیون و 400 هزار نفر از آب شرب 2
سد طالقان کام تشنه نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد را سیراب می‌کند / بهره‌مندی یک میلیون و 400 هزار نفر از آب شرب 3