دوشنبه 16 مهر 1403

سرزمین وحی تا 20 محرم از حجاج کشورهای مختلف خالی می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سرزمین وحی تا 20 محرم از حجاج کشورهای مختلف خالی می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با افزایش تعداد پروازهای حج تمتع، عملیات بازگشت حجاج سرعت گرفته است و تاکنون 60 هزار و 100 حاجی ایرانی به ایران بازگشته‌اند.

27 هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند

همچنان عملیات بازگشت حجاج از فرودگاه مدینه و جده در حال انجام است و هر روز 10 پرواز از فرودگاه مدینه و 10 پرواز از فرودگاه جده حجاج را به کشور منتقل می‌کنند. در حال حاضر حدود 27 هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند که از این تعداد 9 هزار و 400 نفر در مدینه منوره و سایر حجاج در مکه مکرمه هستند.

مسجدالحرام شب گذشته

بازگشت حجاج 70 کشور جهان

با خروج حجاج کشورهای مختلف از سرزمین وحی، در روزهای اخیر مسجدالحرام نسبت به هفته گذشته خلوت‌تر شده است. امسال زائرانی از حدود 100 کشور جهان حاجی شدند. توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی با بیان اینکه سرزمین وحی تا 20 محرم از حضور حجاج خالی می‌شود، می‌گویند: حجاج بیش از 70 کشور جهان از سرزمین وحی خارج شده‌اند.

بازگشت حجاج ایرانی تا سوم مرداد

سال گذشته همه حجاج ایرانی قبل از محرم به کشور بازگشتند که امسال با لغو محدودیت کرونایی و افزایش بیش از 50 درصدی سهمیه حج، برخی از زائران در محرم هم در سرزمین وحی حضور خواهند داشت و عملیات بازگشت حجاج تا هفتم ماه محرم (سوم مرداد) ادامه دارد.

روند بازگشت حجاج کشورهای مختلف در حال انجام است و با توجه به سهمیه هر کشور، حجاجی از کشورهایی همچون اندونزی، پاکستان، مراکش، هند و ایران در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارند و روند بازگشت آنها در حال انجام است. در روزهای آینده نیز پذیرش زائران عمره مفرده آغاز می‌شود.

سهمیه ایران در حج امسال 87 هزار و 550 نفر بود که 9 نفر پس از صدور ویزا از تشرف به حج انصراف دادند و مسؤولان هم امکان اعزام افراد جایگزین را نداشتند. بر همین اساس امسال 87 هزار و 541 نفر به حج تمتع اعزام شدند.

تعداد کل حجاج امسال یک میلیون و 845 هزار زائر از کشورهای مختلف بود که از این تعداد 875 هزار و 351 را بانوان و 996 هزار و 694 را آقایان تشکیل می‌دادند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عربستان سعودی

حج تمتع حجاج صدور ویزا سرزمین وحی تعداد حجاج حج 1444 قمری حج 1402 وزیر حج و عمره عربستان توفیق الربیعه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
سرزمین وحی تا 20 محرم از حجاج کشورهای مختلف خالی می‌شود 2
سرزمین وحی تا 20 محرم از حجاج کشورهای مختلف خالی می‌شود 3
سرزمین وحی تا 20 محرم از حجاج کشورهای مختلف خالی می‌شود 4