یک‌شنبه 15 مهر 1403

سرعت خودروها در جاده‌های زنجان 6 کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرعت خودروها در جاده‌های زنجان 6 کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است

زنجان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: متوسط سرعت خودروها در مسیرهای ارتباطی استان زنجان 6 کیلومتر بیشتر از میانگین کشوری است که این پیام واضحی را مبنی بر علت و شدت بالای تصادفات در جاده‌ها استان دارد.

محمد اسلامی روز سه شنبه در جلسه شورای ایمنی راه‌های سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور استاندار زنجان و مدیران استانی مرتبط با این بخش برگزار شد، افزود: در خصوص رفع نقاط حادثه خیز و ارتقای کیفیت و ایمنی آزاد راه‌های استان زنجان بخشهایی که با پلیس در اولویت قرار دارد، تامین اعتبار و ابلاغ شده است و باید استان برای جذب آن پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه امروز پیش نویس سند نقشه راه ایمنی کشور در این کمیسیون مطرح و بعد از اصلاح لازم به هیات دولت خواهد رفت، یادآورشد: سعی می شود با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت و منابع موجود تحرک اساسی برای ارتقای همه جانبه ایمنی در حمل و نقل زمینی ایجاد کنیم.

اسلامی با اشاره به موضوع عدم انجام تعهدات پیمانکار آزاد راه زنجان - تبریز، تصریح کرد: به سرمایه گذار این پروژه اخطار داده شده است اگر تکالیف خود را انجام ندهند اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مکلف است 25 درصد هزینه تمام شده را به پروژه اضافه کرده و آن را از حساب پیمانکار کسر و به راهداری پرداخت کند.

وی تاکید کرد: در خصوص این پروژه نباید بیش از این وقت تلف شود چراکه به اندازه کافی ارشاد و خواهش از پیمانکار انجام شده است و کوتاهی بیش از این پذیرفته شده نیست.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از استاندار زنجان به جهت حضور مداوم و پیگیر در کمیسیون ایمنی راه ها، خاطرنشان کرد: استاندار زنجان در جهت انجام کارهای باقی مانده برای ارتقای ایمنی راه های استان کمک کند تا شاهد آرام سازی ترافیک در جاده های استان باشیم و با بهبود وضعیت در این حوزه حوادث پرتکرار رخ ندهد.

*س_برچسب‌ها_س*