شنبه 7 مهر 1403

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان رضوی منصوب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان رضوی منصوب شد

مشهد - ایرنا - در پی خاتمه خدمت مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی امروز 20 خرداد ماه سرپرست این اداره‌کل طی مراسمی در مشهد معرفی و منصوب شد.

"یحیی یعقوب‌نژاد" مدیرکل پیشین امور مالیاتی خراسان رضوی که جانشین وی ناگهانی امروز معرفی شد از ابتدای سال 1396 در این سمت مشغول خدمت بود.

"جعفر احسانی‌مهر" که پیش از این سمت معاون مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی را بر عهده داشت روز سه‌شنبه در این مراسم داخلی، به عنوان سرپرست اداره‌کل مالیاتی خراسان رضوی معرفی شد.

احسانی‌مهر مهر متولد مشهد سال 1350 کارشناس مدیریت دولتی با تجربیاتی در حوزه‌های مختلف امور اقتصادی و مالیاتی است.

302 هزار و 936 مودی مالیاتی در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی فعالیت دارند که 290 هزار و 96 آنان دارای پرونده مالیاتی فعال هستند.

خراسان رضوی از سال 1388 تاکنون هیچ سالی 100 درصد درآمدهای پیش‌بینی شده خود را در بخش مالیات محقق نکرده و این در حالی است که برخی استانها در همین شرایط دشوار اقتصادی 100 درصد و گاهی بیشتر از درآمد مالیاتی تعیین شده خود را محقق کرده‌اند.

سال 1397 تعداد هفت هزار و 800 میلیارد ریال از مجموع مالیات فعالان اقتصادی در خراسان رضوی تقسیط شد و سه هزار و 300 میلیارد ریال از جرایم مالیاتی که برای واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده بود نیز بخشیده شد.

پارسال هفت هزار و 500 میلیارد ریال مالیات پرداختی فعالان اقتصادی خراسان رضوی تقسیط و هزار و 600 میلیارد ریال مالیات هم خارج از برنامه برای واحدهای تولیدی بخشیده شد. همچنین طبق بخشنامه رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور 13 هزار میلیارد ریال از جرایم مالیاتی قطعی شده فعالان اقتصادی خراسان رضوی بخشیده شده است.

35 هزار میلیارد ریال ظرف نیمه دوم سال 1387 تا پایان آبان ماه پارسال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریهای خراسان رضوی پرداخت شده که از این میزان 18 هزار میلیارد ریال سهم شهرداری مشهد بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*