شنبه 8 اردیبهشت 1403

سرپرست شهرداری مهاباد انتخاب و معرفی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرپرست شهرداری مهاباد انتخاب و معرفی شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد گفت: "کریم محمدنژاد" از سوی استانداری آذربایجان‌غربی به عنوان سرپرست شهرداری مهاباد انتخاب و معرفی شد.

ایرج شجاعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با استعفای "کامران فاتح"، استانداری آذربایجان‌غربی به جانشینی شورای اسلامی شهر مهاباد طی حکمی "کریم محمدنژاد" را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: "محمدنژاد" از کارمندان با سابقه شهرداری مهاباد است که چندین سال در سمت‌های مختلفی در این شهرداری خدمت کرده است.

فرماندار مهاباد با اشاره به منحل شدن شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: شورای اسلامی این شهر به دلیل استعفای 6 نفر از اعضای آن و به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی برای تشکیل جلسات پس از طی مراحل قانونی منحل شده است.

وی افزود: با استعفای این تعداد از اعضای شورای اسلامی شهر و انصراف و عدم آمادگی 2 نفر از اعضای علی‌البدل این شورا جهت حضور در جلسات شورا به موجب مفاد ماده 91 و 92 و تبصره ذیل ماده هفت قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهردار مصوب 1375/3/1 و اصلاحات بعدی (اصلاحیه ماده 15 مصوب 1382/7/6) شورای اسلامی شهر مهاباد منحل اعلام شد.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: با انحلال شورای اسلامی شهر مهاباد اقدامات و تشریفات قانونی لازم به قید فوریت از طریق استانداری آذربایجان‌غربی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: براساس قانون پس از انحلال شورای اسلامی شهر، استاندار به عنوان قائم مقام وظایف آنها را برعهده خواهد گرفت.

"کامران فاتح" به عنوان چهل و سومین شهردار مهاباد در اول خرداد سال 1398 از سوی اعضای شورای اسلامی شهر مهاباد به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده بود، وی از کارمندان سابق شهرداری ارومیه بود و پیش از این سمت نیز حدود 10 سال در پست‌های مختلف شهرداری از جمله به عنوان شهردار پیرانشهر و عضو مدیران سازمان همیاری مشغول به فعالیت بوده است.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام دادستان عمومی و انقلاب مهاباد بیش از 20 نفر در ارتباط با پرونده فساد شهرداری و شورای اسلامی شهر مهاباد طی 2 ماه گذشته در این شهرستان دستگیر شده‌اند که از این تعداد 6 نفر عضو اصلی شورای اسلامی شهر هستند.

به علت دستگیری این تعداد از اعضای شورای شهر از اوایل مردادماه سالجاری هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است؛ تعداد دیگری از کارمندان سایر ادارات این شهرستان نیز در ارتباط با این پرونده کلان فساد دستگیر شده‌اند.

شهر 166 هزار و 518 نفری مهاباد دارای 2 هزار و 400 کیلومترمربع مساحت بوده و از سال 1306 بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*