شنبه 15 اردیبهشت 1403

سعید روستایی

سعید روستایی

وب‌گاه گسترش

از اسفند تا به حال، فیلم‌های زیاد به صورت غیرقانونی سر از فضای مجازی درآورده‌اند؛ فیلم‌هایی که جدای از کارگردانی قابل‌قبول و سوژه‌های ناب، از حضور بازیگران موفقی هم بهره برده بودند. طبیعتا در صورت اکران، می‌توانستند مخاطبان زیادی را به سینماها جلب کنند. بعضی از این فیلم‌ها در سینماها اکران شدند و برخی هم به اکران آنلاین رسیدند اما بعضی از آنها صرفا دست به دست گشتند و دیده شدند. مروری...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز رسانه قوه قضائیه از دستگیری فردی که با ادعای ارتباط با مسئولان عالی دستگاه قضایی اقدام به سوءاستفاده مالی و غیراخلاقی از مراجعین می‌کرد، خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

مهرداد خوشبخت نویسنده و کارگردان سینما که کار خود را از دوره‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرده معتقد است سینمای کوتاه و فیلمسازانش همواره در سینمای بلند جریان‌ساز بوده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

به بهانه خروج رضا جاودانی از تلویزیون نگاهی انداختیم به چند مجری که بخاططر وضعیت مردم دیگر حاضر به همکاری با صداوسیما نشدندو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کیهان با انتقاد از حکم قضائی علیه سعید روستایی نوشت: حکم دادن علیه فیلم‌سازی که اثرش - با وجود صحنه‌هایی که مراجع نظارتی، حذف آنها را خواسته بودند - در جشنواره‌های خارجی به توفیقی دست نیافت و در داخل نان توقیف آن را می‌خورد جایزه دادن به اوست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کیهان در خبرهای ویژه خود نسبت به حکم صادره علیه سعید روستایی انتقاد کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

میرزامحمدی: من سینمای قهرمان را دوست دارم اما سینمایی که مخاطب خود را جای آن قهرمان حس کند، نه قهرمانی که بزن بهادر باشد و قدرت‌های عجیب‌وغریبی داشته باشد. قهرمانی از جنس مردم معمولی.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جمله خنده دار یک مجری روی آنتن زنده تلویزیون در فضای مجازی وایرال شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

پخش قاچاق آثار سینمایی اتفاقی است که معضلی بزرگ برای سینما به‌حساب آمده و نیاز به بررسی برای جلوگیری دارد، اما سؤال اصلی اینجاست که این فایل‌ها از کجا و با چه هدفی منتشر می‌شود؟

وب‌گاه عصر ایران

فیلم مستند «سینه‌ما رکس» ساخته میترا مهتریان و صادق دهقان روایتی تازه از فاجعه سینما رکس آبادان را بازگو می کند و با گردآوری برخی اسناد و مصاحبه با برخی از شاهدان عینی و مقامات مسئول آن دوران ابعاد تازه تری از آتش سوزی سینما رکس آبادان در مهر ماه 1357 را ارائه می‌دهد.

وب‌گاه گسترش

مهناز افشار خطاب به بهمن قبادی گفت: چه خوب می‌شد که از رابطه‌های صمیمی و نزدیکتون برای نجات و شنیدن صدای نام‌های کم آشنا هم استفاده کنید.

وب‌گاه عصر ایران

با توجه به حاشیه‌های موجود درباره قاچاق فیلم ها، احتمال سازمان یافته بودن انتشار غیرقانونی فیلم‌های مذکور وجود دارد به گونه‌ای که نسخه‌های منتشر شده، دارای کیفیت اصلی و بدون تایتل و نشانه گذاری بازبینی هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در طول ریاست هیچ رییسی بر سازمان سینمایی اصلا چنین اتفاقی به این شدت رخ نداده بود که در کمتر از 6 ماه پنج فیلم سینمایی لو برود و این نشان دهنده آن است که وضعیت سینمای ایران چندان هم تحت کنترل نیست.

وب‌گاه گسترش

اعتراض‌ها به حکم سعید روستایی، کارگردان فیلم «برادران لیلا» کماکان ادامه دارد و علاوه بر فیلم‌سازان ایرانی، جشنواره‌های جهانی و کارگردان‌های مطرح خارجی هم به آن واکنش نشان داده‌اند. بعد از مارتین اسکورسیزی، حالا فرانسیس فورد کاپولا هم به کمپین حمایت از این کارگردان پیوسته و با اعتراض‌ها به این حکم همراه شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عبدالصمد خرمشاهی معتقد است این مجازات‌هایی که برای هنرمندان در نظر گرفته شده است منصفانه نیست صرف نظر از این که قانونی باشد یا خیر منصفانه نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با اعلام حکم 6 ماه حبس، پنج سال ممنوعیت از ملاقات با اهالی سینما و حضور اجباری در دانشگاه صدا و سیمای قم برای «سعید روستایی» کانون کارگردانان و خانه سینما هر کدام با انتشار اعلامیه‌ای جداگانه به این حکم واکنش نشان دادند. در بیانیه کانون کارگردانان آمده است: «کانون کارگردانان سینمای ایران معتقد است حکمی که برای سعید روستایی کارگردان فیلم "برادران...