دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سفیر جدید اوکراین در انگلیس مشخص شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سفیر جدید اوکراین در انگلیس مشخص شد

اقتصادنیوز: دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت انگلیس رسما «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به عنوان سفیر در کشورش پذیرفت و به زودی قرار است مشغول به کار شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون 24 کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

خبر مرتبط پهپادهای اوکراینی اسیر پدافند هوایی روسیه شدند

اقتصادنیوز: در ادامه حمله‌های پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، مقامات محلی اعلام کردند که پدافند هوایی ارتش روسیه 3 پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در منطقه ورونژ رهگیری و منهدم کرده است.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

خبر مرتبط حمله تند کره شمالی به اوکراین / کی یف قبرستان تسلیحات آمریکایی شد

اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه کره‌شمالی در امور روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، صحنه نبرد در اوکراین مدت‌هاست که به قبرستان تسلیحات مختلفی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها می‌بالیدند.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
سفیر جدید اوکراین در انگلیس مشخص شد 2
سفیر جدید اوکراین در انگلیس مشخص شد 3