یک‌شنبه 22 مهر 1403

سفیر فلسطین در سارایوو: روز قدس متعلق به همه فلسطینی ها و همه انسان های دردمند عالم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر فلسطین در سارایوو: روز قدس متعلق به همه فلسطینی ها و همه انسان های دردمند عالم است

اروپا | بلگراد - ایرنا، سفیر فلسطین در بوسنی و هرزگوین با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: این روز متعلق به همه فلسطینی ها و همه انسان های دردمند عالم است و برای فلسطینی هایی که 75 سال است برای آزادی سرزمینشان می جنگند هر روز، روز قدس است.

به گزارش سفارت ایران در سارایوو، «رازق نامورا» در نشستی که روز جمعه به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس، تحت عنوان "قدس سمبل مقاومت" و با همت موسسه علمی پژوهشی ابن سینا در سارایوو برگزار شد، ضمن اشاره به برنامه دولت رژیم صهیونیستی و طرح ترامپ موسوم به معامله قرن گفت: طرح معامله قرن ترامپ، طرح دزدی قرن و هدف آن بخشیدن کل سرزمین های فلسطین به رژیم اشغالگر است و هر کسی که فلسطین را دوست دارد بایستی در برابر این طرح از ملت و دولت فلسطین دفاع کند.

سفیر فلسطین در این مراسم افزود: اسراییل اشغالگر به دنبال تصاحب بیشتر سرزمین های فلسطینی است و ما در شرایط سختی بسر می بریم و دولت فلسطین نیازمند حمایت همه ملتهای مسلمان و مردم جهان است و بدون وحدت در مبارزه موففقیت به دست نمی آید.

«محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این نشست با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز قدس میراث معنوی امام خمینی (ره) و روز حمایت از مظلومان است.

حیدری افزود: 75 سال اشغال گری رژیم صهیونیستی، ریشه در سه عامل جنایات بیرحمانه عوامل رژیم صهیونیستی، حمایت های تسلیحاتی و پشتیبانی های همه جانبه دولت آمریکا و برخی قدرت های دیگر و سکوت و انفعال برخی کشورها در مقابل این جنایات صهیونیستی دارد.

وی کسانی که در مبارزه با اشغالگری نقش دارند را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: در مبارزه با دولت جعلی رژیم صهیونیستی مردم مبارز فلسطین در خط اول قرار دارند و گروه دوم ملت ایران و شخصیت هایی مانند قهرمان مبارزه با تروریسم واشغالگری سردار شهید سلیمانی هستند که در تقویت مبارزه مشروع مردم فلسطین نقش بسیار مهمی داشته اند و دسته سوم افراد و جریاناتی هستند که به اشکال گوناگون در حوزه سیاسی، حقوقی، رسانه ای و کمک های انسان دوستانه و معنوی از مردم فلسطین در سطح جهان حمایت می کنند.

سفیر کشورمان اضافه کرد: جای تعجب است برخی قدرتهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر در برابر جنایات اشغالگران قدس به استانداردهای دوگانه متوسل می شوند و بر مظالم نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی چشم فرو می بندند و این همان رخدادی است که 25 سال قبل در بوسنی و هرزگوین اتفاق افتاد و دهها هزار انسان بی گناه در برابر چشمان خواب آلود مجامع بین المللی قربانی شدند.

«آودو حبیب» رئیس انجمن دوستی بوسنی و هرزگوین و فلسطین نیز دیگر سخنران این نشست ضمن قدرانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان آزادی قدس گفت: ابتکار امام خمینی ره و تداوم کمک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس در جهان اسلام بی سابقه است و در مقابل دولتهای خود فروخته عربی، ایران با استقامت بی نظیر برای آزادی قدس تلاش کرده و نقش ایران در خصوص فلسطین همان نقشی است که در کمک به مردم بوسنی و هرزگوین ایفا کرده است.

وی با بیان تاریخچه ای از مبارزات مردم فلسطین گفت: انگلستان عامل اصلی پیدایش رژیم صهیونیستی است و در هفتاد سال اخیر آمریکا نقش انگلستان را بر دوش گرفته و اینک نیز مهمترین عامل بقای دولت جعلی اسراییل است و ترامپ با طرح احمقانه خود نقشه بسیار خطرناکی برای اشغال کامل فلسطین دارد.

در پایان این مراسم دکتر «بارانی» مدیر موسسه ابن سینا از مشارکت ارزشمند سخنرانان حاضر در سالن اجتماعات موسسه قدردانی و از میهمانانی که از طریق فضای مجازی شاهد این برنامه بودند تشکر و قدردانی کرد.

نشست روز قدس که از طرف موسسه ابن سینا در سارایوو برگزار گردید، بصورت زنده از طریق شبکه های مجازی فیسبوک و اینستاگرام پخش و با استقبال چندین هزار نفری مخاطبان بوسنیایی روبرو شد.

*س_برچسب‌ها_س*