یک‌شنبه 1 مهر 1403

سفیر مقاومت و صدای مظلومان در سازمان ملل باشید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سفیر مقاومت و صدای مظلومان در سازمان ملل باشید

8 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران در نامه‌ای به رئیس جمهور نکاتی را درباره سفر وی به آمریکا و حضور در نشست سازمان ملل مطرح کردند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک و حضور در نشست عمومی سازمان ملل، 8 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران نکاتی را به وی اعلام کردند.

پزشکیان عازم نیویورک شد

در بخشی از این نامه آمده است:

در دهه پنجم انقلاب اسلامی که آغاز گام دوم انقلاب است، ایده‌ی مقاومت در قلوب آزادگان سرتاسر جهان گسترش یافته‌است. در مقابل این اقبال جهانی به گفتمان حق، آمریکا و ایادی آن به وسیله حربه‌های شیطانی و غیرانسانی از شنیده شدن ندای حقیقت جلوگیری می‌کنند.

در این میان رئیس‌جمهوری همچون سید ابراهیم رئیسی از حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل برای پیشبرد دو هدف والا استفاده کرد؛ هدف نخست، فریاد زدن گفتمان اسلام سیاسی و ثمرات آن، یعنی مقاومت و هدف دیگر، پیش‌برد دیپلماسی مقاومت و سیاست همراه‌سازی قلوب و وجدان ملت‌ها در صف‌آرایی مقابل استکبار جهانی در فضایی که نمایندگان ملت‌های مختلف در آن حضور داشتند؛ غنیمت شمردن حضور اغلب کشورها و برقراری تعامل سازنده با برخی از آنها مزیتی بود که ایشان در این صحنه از آن به بهترین شکل بهره بردند.

اما در حال حاضر آنچه که علاوه بر دو مولفه قبل باید در سازمان ملل پیگیری و مطالبه شود، سکوت و چشم پوشی خود سازمان ملل به عنوان یک سازمان جهانی‌ست که داعیه میانجی‌گری و برقراری صلح را در جهان دارد، اما در بزنگاه‌های تاریخ کاری جز چشم بستن بر جنایات و جانبداری از ظالمان و مستکبران جهانی انجام نداده و نمی‌دهد.

اگر این سازمان حداقل نقش خود را در حمایت از مظلوم، محکوم کردن ظالم و انجام اقدامات سلبی در راستای منزوی ساختن ظالمین انجام نمی‌دهد، پس اساسا فلسفه وجودی‌اش چیست؟! برای ما چون روز روشن است که این سازمان، سازمان ملل نیست. آیا مردم کشورهایی که زیر سایه‌ی شوم مستکبرین و زیاده‌خواهان عالم، حق زندگی و آسایش‌شان سلب شده، برای سازمان ملل، ملت تعریف نمی‌شوند که وظیفه‌ی احقاق حقوق آن‌هارا داشته باشد؟

جامعه جهانی دهه‌های متوالی است که درگیر نظامی اساسا برآمده از ظلم است که حضرت امام (ره) به درستی آن را استکبار جهانی نامید که مجامع بین‌المللی و سازمان‌های جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده و به وسیله اعمال سلطه‌جویانه، سعی دارد غلبه خود را بر ملت‌های مختلف حفظ کند. تعبیر حضرت امام از نظام آمریکا که بر اساس مبنای این نظام و همچنین تجربه‌ی ملت‌ها از ظلم و سلطه بر آنها توسط ایالات متحده در طول دهه‌های متمادی بوده است، این فهم را می‌رساند که نظام اسلامی همواره با آمریکا دشمن بوده و نمیتواند رابطه‌ی دوستی و برادری با آمریکا برقرار کند.

لازم است به سبب ابهاماتی که پس از نشست خبری حضرت عالی در رابطه با برادری با آمریکا به شرط دست کشیدن از دشمنی با ایران به وجود آمد، موضعگیری قاطع، صریح، دقیق و هوشمندانه در این زمینه برای تنویر افکار عمومی جهانی از جانب جمهوری اسلامی گرفته شود.

این مورد هم شایان ذکر است که، رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان‌الاقصی از مجاهدان فلسطین ضربه‌ی سختی متحمل شده بود، مدت‌ها تلاش داشت تا با انجام اقداماتی علیه ایران، جمهوری اسلامی را در سردرگمی قرار داده و دستاوردهای جانبی خود را افزایش دهد تا بر روی شکست‌های خود در خط فلسطین سرپوش گذارد؛ اما ابتکار عمل و شجاعت در برابر این رژیم منحوس بود که با انجام عملیات "وعده‌ی صادق" توازن قدرت را به شکل صحیحی به نفع جمهوری اسلامی و مقاومت تغییر داد.

اکنون که در موقف حدودا دو ماه پس از شهادت شهید هنیه عزیز در خاک تهران توسط این رژیم هستیم، باید به خاطر داشته باشیم و به جهانیان یادآوری کنیم که این جنایت نه تنها اقدامی مذبوحانه بلکه نقض حاکمیت ایران و تجاوز رسمی به خاک کشور ماست که توسط اسرائیل انجام گرفته‌است و شما به عنوان نماینده ملت ظلم‌ستیز، حق‌طلب و صلح‌جوی ایران لازم است در این مجمع بین‌المللی وقاحت این ظالمین را پیش چشم جهانیان فاش کنید اگر چه که بر حق‌طلبان عالم پوشیده نیست.

همانطور که مواضع و سخنان جنابعالی در اجلاس های پیش‌رو از دیدگاه جهانیان به عنوان برآیند موضع جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود، موارد مطرح شده دغدغه های این جمع به جهت همراهی و همیاری شما در اتخاذ مواضع صحیح در سفر پیش‌رو می باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته