سه‌شنبه 17 مهر 1403

"سلام فرمانده" نشان داد برای کار فرهنگی بودجه نیاز نیست / جمهوری اسلامی با اصل هنر مشکلی ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
"سلام فرمانده" نشان داد برای کار فرهنگی بودجه نیاز نیست / جمهوری اسلامی با اصل هنر مشکلی ندارد

سید حامد حسینی گفت: "سلام فرمانده" نشان داد برای کار فرهنگی بزرگ، قرارگاه، ستاد و بودجه های آنچنانی نیاز نیست و همین که نیت الهی باشد خدا خودش به آن نظر می‌اندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حامد حسینی فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سرود "سلام فرمانده" نشان داد که جمهوری اسلامی با اصل هنر و موسیقی مشکلی ندارد و اتفاقا از شکل متعالی آن استفاده و حمایت می کند.

وی ادامه داد: برای کار فرهنگی بزرگ، قرارگاه، ستاد و بودجه‌های آنچنانی نیاز نیست و همین که نیت الهی باشد خدا خودش به آن نظر می اندازد. حسینی افزود: دهه نودی هایی هستند که تاکنون در کوران اشتغال و ازدواج دهه شصتی ها و پدران و پدربزرگانشان فراموش شده بودند و اتفاقاً اینها اصل و اساس کار و موضوع فرهنگی هستند. این کارشناس تصریح کرد: سلام فرمانده نشان داد که برای یک تجمع بزرگ مردمی، نیاز به سهیمه بندی، دستور ارگانی و سازمانی، اضافه حقوق و پاداش و... نیست، همین که مردم بدانند برنامه الهی و مردمی است، خود می آیند. وی گفت: زبان هنر، زبان جذب است، اگر می خواهیم به دین و مذهب و ظهور جذب داشته باشیم، هنر متعالی بهترین ابزار است و هنرمند آنست که این زبان را می فهمد و بکار می برد. حسینی ادامه داد: در پس همه نظریات جامعه شناسانه دوری مردم از حاکمیت و دین، این سرود نشان داد که هنوز مردم در صفی هستند که از ابتدا بودند حتی آنانی که دهه هفتاد، هشتاد و نودی هستند پیش قراولانند، آنانی که اصلا صف انقلاب و جنگ را ندیده باشند تا برسد در آن ایستاده باشند. این کارشناس افزود: سلام فرمانده نشان داد که مشکل از جوانان نیست که آن ترانه غربی و مستهجن را بر زبان می آورند و در همه جا تکرار می کنند، بلکه مشکل از ما بوده که شکل زیبا و متعالیش را عرضه نکردیم. وی بیان کرد: این سرود نشان داد که دختران بی حجاب و پسران بد لباس هم در فرزندان انقلابند و دل در گرو آن دارند، چنانچه حاج قاسم می گفت. حسینی با بیان اینکه کار فرهنگی، کار نهادهای اجرایی نیست، گفت: باید اینان گروه های آتش به اختیار و مردمی را راهبری و دست گیری کنند. این کارشناس ادامه داد: سلام فرمانده نشان داد که ورزشگاه عامل اصلی عدم حضور بانوان نبوده و محتوای شعارها و احساسات پاره ای از تماشاگران مشکل اصلی در عدم حضور آنان است که باید رفع شود. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این سرود نشان داد که امید در جامعه زنده است و آینده ای خوب آرزو و هدفی برای همگان که ظهور اصل و اساس آن و سید علی اکنون پرچمدار راهش است، می باشد. انتهای پیام /