سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - جمعیت استان قزوین با توجه به آمار و گزارش دستگاه‌های مربوطه تا سال 1415 زودتر از متوسط کشوری پیر و سالخورده خواهد شد و این اتفاق زنگ خطر و هشداری است که این استان را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد.

خبرگزاری میزان

عضو مجلس خبرگان تنها راه حل جوان‌سازی جمعیت را تبلیغات آن توسط عناصر ارزشی و همه نهاد‌ها دانست و گفت: مراجع تقلید نیز باید این موضوع را به عنوان مسئله شرعی مطرح کنند تا جامعه به سمت افزایش جمعیت و جوان‌سازی جامعه پیش برود.

وب‌گاه الف

عضو هیأت رئیسه مجلس از تدوین طرحی در مجلس برای حل مشکل مسکن خبر داد و گفت: این طرح هفته آینده با یک فوریت تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد مشکل مسکن جوانان گفت: یک بحثی را در مجلس دنبال می‌کنیم که با توجه به وضعیت خاصی که بازار مسکن روی داده، مجلس یازدهم باید یک اقدام انقلابی برای حل فوری مشکل مسکن انجام دهد و مشکلات مردم در این زمینه را برطرف کند. بازار مسکن هم از کمبود، هم از تورم افسارگسیخته و هم مشکل مدیریت و رها شدگی رنج می‌برد که باید حل کنیم. به...

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی که دولت می‌تواند با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه، سالانه 9/10هزار میلیارد تومان در منابع صرفه‌جویی کند با مصوبه جدید خود به دنبال حذف یارانه موالید جدید به بهانه حمایت از خانواده‌های محرم است

خبرگزاری دانا

رضا استجلو، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: متاسفانه دلالان نقش بسیاری در افزایش اجاره بهای مسکن در استان زنجان دارند.

خبرگزاری میزان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه اجرای سیاست‌های جمعیتی در شرایط کنونی برای اقتدار کشور و ملت حیاتی است گفت: این موضوع نیاز به یک نهضت فراگیر در میان قوای سه‌گانه و دستگاه‌های ذیربط دارد.

خبرگزاری تسنیم

در حال حاضر در 65 درصد کشورهای دنیا، سیاست‌های جامعی برای حمایت از خانواده و فرزندآوری در حال اجراست اما با وجود تکالیف اسناد بالادستی، یک مسئول ارشد کشورمان به صراحت افرایش جمعیت کشور را "واویلا" می‌داند و به صراحت آن را در اظهارات خود بیان می‌کند!

خبرگزاری تسنیم

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و سه دانشگاه دیگر در نامه ای به نمایندگان مجلس اولویت‌هایی را برای مجلس برشمردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به نمایندگان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام فوری و تحول‌خواهانه نمایندگان در راستای شکل گیری روزنه امید در بین افکار عمومی و بازگشت اعتماد مردم به مجلس شد. متن این نامه به شرح زیر است: نمایندگان محترم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی. سلام علیکم؛ مجلس شورای اسلامی نماد و مظهر مردم‌سالاری...

خبرگزاری دانا

محبوبه جوکار گفت: بی تردید کاهش جمعیت در ایران، معلول عوامل متعددی است، اما تاثیر مدرنیته و نفوذ سبک زندگی غربی در لایه های مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ایرانیان، از عوامل مهم کاهش جمعیت در کشور است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی سایت وزارت ورزش و جوانان با موضوع عوامل موثر بر تاخیر ازدواج جوانان، عدم اشتغال و درآمد کافی را بزرگترین عامل در تاخیر ازدواج جوانان نشان داده است.

وب‌گاه الف

پرداخت یارانه موالید جدید در حالی در مصوبه اخیر هیات وزیران مشروط شده است که کارشناسان می‌گویند برای اصلاح هرم جمعیتی و جلوگیری از روند پیری جمعیت کشور فقط 7 سال فرصت داریم!

خبرگزاری خبرنگاران جوان

طرح «جامع جمعیت و تعالی خانواده» پس از 7 سال خاک خوردن در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، در روز‌های ابتدایی شروع به کار مجلس یازدهم اعلام وصول شد.