سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان نماینده مردم در تهران در مجلس شورای اسلامی درباره بحث جمعیتی ایران گفت: امروز بحث جمعیت یکی از مولفه‌های قدرت و اقتد ار کشور‌ها است اگر می‌بینیم کشوری مثل چین در چند دهه خیلی کوتاه تبدیل به یک کشور توسعه یافته و قدرت اقتصادی برتر جهان می‌شود و تا حدی که آمریکا را پشت سر می‌گذارد به واسطه جمعیت بالاست که نیروی مولد نیرویی که چرخ اقتصاد...

خبرگزاری ایرنا

بررسی‌های داده‌کاوی ایرنا نشان می‌دهد که انتقاد از پدر رومینا افشاری و همچنین انتقاد از تعصب در میان برخی از خانواده های ایرانی دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی مربوط به خبر قتل رومینا افشاری منتشر شده است.

خبرگزاری دانا

فرزانه پیرمرادی گفت: ایران در 30 سال آینده به پیرترین کشور جهان تبدیل می شود و یکی از دلایل پیری جمعیت افزایش سن ازدواج و فرزند آوری می دانند.

وب‌گاه فرارو

«پدر داس به دست، به تعبیر خود غیرت را تمام کرده و دیگر ترسی از پلیس نداشت. یک ماه قبل وقتی به دامادش که وکیل دادگستری است تلفن کرد، فهمید که پدر، ولی دم است و قصاص نمی‌شود.»

خبرگزاری مهر

انجمن حمایت از حقوق کودکان در خصوص قتل رومینا اشرفی بیانیه ای صادر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

«خشونت» هر روز چهره‌ای متفاوت از خود نشان می‌دهد، اما بخش جدانشدنی آن، قربانیان هستند و «کودکان» به عنوان بی‌دفاع‌ترین حلقه اجتماعی، بیشترین آسیب را می‌بینند، آسیبی که این بار خود را در زندگی و مرگ «رومینا اشرفی» نشان داده است.

خبرگزاری ایسنا

انجمن حمایت از حقوق کودکان با صدور بیانیه‌ای در راستای پیشگیری از تکرار حوادثی نظیر قتل رومینا اشرفی خواستار اقداماتی همچون، تصویب نهایی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، تقویت سازمان‌های مربوط به حمایت از کودکان بدسرپرست و قربانیان خشونت خانگی و تسریع در تصویب قانون افزایش سن ازدواج و حذف کودک همسری شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه شهروند نوشت: یکی از اهالی روستای سفیدسنگان می‌گوید: «اهالی در شوک حادثه‌اند. خودمان مریض شده‌ایم. شب‌ها وحشت‌زده از خواب بیدار می‌شویم.»

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - مقام اول تورم مسکن کشور که امسال نصیب لرستان شده بود درفصل نقل و انتقالات تابستانی خانواده‌ها نمود بیشتری یافته و نرخ‌های های نجومی خرید و اجاره بها در این استان توسط دلالان موجب آشفتگی بازار مسکن شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با قتل دردناک رومینا شریفی، دختر 13 ساله تالشی، دوباره جای خالی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت و همچنین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بیشتر از قبل به چشم آمد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلحشوری می‌گوید هرگز از اینکه بخواهد مسائل و مشکلات زنان را فریاد بزند و روی آن پافشاری کند نهراسیده؛ هرچند این همین نهراسیدن، مواقعی فشارها را بر او بیشتر کرده است.

خبرگزاری دانا

کسانی که تا دیروز نگران کودک همسری بودند و این موضوع را در بوق و کرنا کرده بودند که "نباید این کار انجام شود"، امروز مدافع ارتباط این دختر 13 ساله با مرد 30 ساله‌ای هستند و از آن به عنوان یک رابطه عاشقانه یاد می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در سلسله گفتگو‌ها با بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد؛ در پاسخ به سؤالاتی پیرامون حوزه نظام سلامت و نقش مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: قطعا اکثریت پزشک در کمیسیون بهداشت موجب تعارض منافع می‌شود؛ البته در کمیسیون بهداشت به متخصصین رشته‌های مختلف...

خبرگزاری تسنیم

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: اینکه اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پزشک هستند موجب تعارض منافع می شود.

خبرگزاری دانا

امام جمعه چرداول گفت: مسئله ازدواج نیازمند همت مسئولانه است.