سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری میزان

سخنگوی دولت با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مشکل ساختاری ما فقط در طولانی بودن اتمام پروژه‌های اقتصادی، عمرانی و صنعتی نیست. همین ناکارآمدی به شکل مضاعف و غامض در پروژه‌های اجتماعی دیده می‌شود، با این تفاوت که نگاه سیاسی هم بر آن‌ها حکم‌فرماست.

خبرگزاری مهر

سخنگوی دولت در یادداشتی نسبت به ابلاغ قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «بسیاری از زنان ایرانی دوست داشتند فرزندشان ایرانی باشد و حلقه وصل‌شان با ایران از بین نرود، اما قوانین به گونه‌ای بودند که این زنان به هیچ وجه نمی‌توانستند آرزوی ایرانی‌بودن فرزندانشان را محقق کنند.»

وب‌گاه خبر آنلاین

علی ربیعی سخنگوی دولت در روزنامه شرق نوشت: روز عید فطر به‌طور اتفاقی برخی از دایرکت‌های صفحه اینستاگرامم را مرور می‌کردم.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - نمودار رشد جمعیتی در ایران از جمله خراسان رضوی آینده خوبی را در چشم انداز توسعه کشور ترسیم نمی‌کند چرا که در این شرایط "یک یا دو فرزند" برای خانواده‌ها کافی نیست و باید نگرشها نسبت به فرزندآوری و توسعه خانواده‌ها در سطح کلان کشور تغییر کند.

وب‌گاه الف

بحران جمعیتی و تأخیر در ازدواج جوانان باید به عنوان یک تهدید جدی مورد توجه قرار گیرد و دلایل آن بررسی و حل شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بحران جمعیتی و تأخیر در ازدواج جوانان باید به عنوان یک تهدید جدی مورد توجه قرار گیرد و دلایل آن بررسی و حل شود.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - امام جمعه ریگان با بیان اینکه راه حل برون رفت از معضل بیکاری در سال جهش تولید به دست دولت و ملت است گفت: مسئولان باید زمینه اشتغال و تولید داخلی را فراهم و تقویت کنند.

خبرگزاری دانا

ائمه جمعه استان کرمان در خطبه های نماز عید فطر با تأکید بر اینکه در روز قدس سخنرانی امام خامنه ای مدظله العالی جان تازه‌ای به قدس شریف و رهروان آن بخشید، گفتند: سیاست امروز آمریکا راه اندازی جنگ های داخلی است و قدس شریف خط قرمز ماست و قدس یعنی حکومت اسلامی.

خبرگزاری ایرنا

بروجرد - ایرنا - شیوع ویروس کرونا و تشدید محدودیت‌های رعایت فاصله اجتماعی، تالارها و برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی را نیز تعطیل کرد که با طولانی شدن این محدودیت ها، در مناطقی، خانواده ها به برگزاری سورهای عروسی در ابعادی محدودتر در منزل اقدام می کنند.

خبرگزاری تسنیم

افزایش سن ازدواج، افزایش سالمندان به 30 درصد در 30 سال آینده کمبود نیروی جوان، پویا و کارآمد و... تکه‌های پازل بحران جمعیت در ایران‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بر اساس گزارش‌های آماری منتشره از سوی سازمان ثبت احوال کشور، میزان ازدواج و طلاق هر سال در مقایسه با سال قبل رو به کاهش است.

خبرگزاری دانا

روز 30 اردیبهشت ماه همزمان با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و روز ملی جمعیت است. این ابلاغیه در سال 1393 صادر شد و در آن رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیت» را که براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. این سیاست ها در پی کاهش نرخ باروری و رشد پایین نرخ رشد جمعیت در دو دهه گذشته صادر شد....

وب‌گاه تابناک

علایم کرونا در بین کودکان بسیار مختصر بوده است مگر اینکه بیماری زمینه‌ای داشته اند، وقتی کودکان زیر 10 سال بیماری زمینه‌ای داشتند باز هم شدت بیماری کم بوده است و فقط موارد انگشت شمار مبتلای زیر 10 سال شدید داشتیم که به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌شود که احتمالا بیماری زمینه‌ای عامل آن بوده است.

وب‌گاه فرارو

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان ازدواج در کشور از سال 89 تاکنون 40 درصد کم شده و این زنگ خطری است که آینده کشور را در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی به مخاطره می‌اندازد.