سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

در طول یک سال گذشته، مسئولین متعددی وعده رفع موانع اقتصادی ازدواج را داده اند با این حال بسیاری از گفته های مسئولین عملی نشده و حال باید دید که مجلس جدید برای تسهیل ازدواج چه خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدالله، دین اسلام برخلاف ادیان دیگر، بدون هیچ حساسیت و امتناعی، افراد را به ازدواج دعوت می‌کند؛ اما برخی با تصویب قوانینی، قصد بالا بردن سن مناسب ازدواج و یا تجرد قطعی را خواهانند. تصویب لایحه مقابله با کودک همسری، اگر چه در لفظ زیباست و افراد کم اطلاع را با خود دنبال می‌کند، اما مصداقی از لیبرالیسم فرهنگی است که چیزی جز ضرر و زیان خصوصا...

خبرگزاری مهر

یک روانشناس بالینی، معتقد است که بسیاری از اهمال کاری ها، ضعف و به تعویق افتادن امور به خاطر تنبلی و یا بی تفاوتی نیست بلکه ریشه اغلب ناکامی ها را باید در کمال گرایی افراد جستجو کرد.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: ازدواج دیرهنگام دارای آسیب های اجتماعی فراوانی است که باید آنها را جدی گرفت.

وب‌گاه فرارو

سخنگوی دولت گفت: ارز ایران در برخی از کشور‌ها آزاد شده که وزارت خارجه به زودی آن را اعلام می‌کند. صادرات نفتی ما هم دارد بهتر می‌شود و صادرات غیرنفتی ما هم در بهترین دوران می‌رسد و کاهش قیمت ارز را تجربه خواهیم کرد.

وب‌گاه الف

سخنگوی دولت درباره اقدام اخیر سه کشور اروپایی درباره تدوین قطعنامه بر ضد ایران در آژانس بین‌المللی اتمی و سکوت آنها مقابل سیاست‌های امریکا گفت: معرفی این قطعنامه گواهی بر عدم پایبندی سه کشور اروپایی به تعهدات برجامی است که ناشی از ضعف حیرت آور آنها در برابر آمریکا می دانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی دولت با بیان تصویب پیش‌نویس برنامه 25 ساله همکاری‌های ایران و چین در هیات وزیران، گفت: این طرح اثبات‌کننده شکست‌های امریکا برای منزوی کردن ایران و قطع ارتباط کشورمان با جامعه بین‌المللی، و عزم جمهوری اسلامی بر توسعه روابط با دیگر کشورها است.

خبرگزاری تسنیم

دختر در میان جامعه ایران با مفاهیم معصوم و پاکی شناخته می‌شود؛ تا آنجا که اگر در کوی برزن سراغ مردم برویم و بگوییم بعد از واژه دختر نخستین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ اغلب خواهند گفت: آب روان، برگ گل، چشمه زلال و...

وب‌گاه الف

روز گذشته عکس‌هایی دست به دست شد که حاکی از خرید و فروش کودکان در فضای مجازی بود اما پشت پرده این ماجرا چیست؟

خبرگزاری ایرنا

خمین - ایرنا - رئیس انجمن جامعه شناسی شهرستان خمین گفت: گسترش فناوری دیجیتال و افزایش حضور در فضای مجازی، تغییر معناداری در نوع تعاملات فرهنگی و اجتماعی دختران به‌وجود آورده و سبب تغییر در ذائقه فرهنگی، رفتارها و مصارف فرهنگی دختران شده است.

خبرگزاری ایسنا

دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه هر فرد ایرانی اعم از زن و مرد به موجب اصول قانون اساسی دارای حق تحصیل، حق اشتغال و انتخاب شغل و حق تعیین محل سکونت است، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند معترض چنین حقوقی شود؛ ظاهرا این حقوق تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند تضییع شود و حق مسلم، اساسی و حق شهروندی هر فرد ایرانی است، اما در قوانین موضوعه از جمله قانون مدنی زمانی که دختری...

وب‌گاه مشرق نیوز

بورس؛ تنها امید دولت در پوشش کسری بودجه، شواهد دال بر تائید کاهش نرخ بیکاری نیست و دلار 20 هزار تومانی هدیه دولت تدبیر و امید به مردم، سایر موضوعات اقتصادی مهم روزنامه‌ها است.

خبرگزاری دانا

شاید در چند سال اخیر مهم‌ترین تهدید خانواده‌ها مشکلی به نام طلاق بود؛ اتفاق شومی که بطن خانواده را نابود می‌کند؛ اما ازدواج سفید پای خود را فراتر از آسیب‌های اجتماعی گذاشته و به یک کابوس هولناک برای جامعه تبدیل شده است.

خبرگزاری دانا

چندی است حوادث تلخ و ناگواری در کشور رخ داده و مخالفان اسلام با علم کردن این حوادث قصد تخریب قوانین و فرامین اسلامی و جای گذاری آن ها با قوانین و اصول زندگی غربی و در نهایت ولنگاری فرهنگی و صدمه به نظام را دارند.