سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

نماینده مجلس یازدهم گفت: مجلس در مقابل سیاست‌هایی که اخیرا اتخاذ شده و مصوباتی که ماهیت ضد خانواده و جمعیت دارد به طور جدی ایستاده است.

خبرگزاری تسنیم

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: قطع وام ازدواج به بهانه سن، خلاف شرع و قانون است و از این دست اقدامات ضد قانون و تضییع حقوق مردم ایران زیاد از این دولت مشاهده کرده‌ایم.

خبرگزاری دانا

جمعیت بر حوزه‌های مختلف اثرگذار است و بدون جمعیت مطلوب جهش تولید اتفاق نمی‌افتد. نرخ باروری در ایران 15 سال است زیر حد جایگزینی است و مسئولین بی‌توجه به آن دنبال سیاست‌های ضد جمعیتی هستند و همچنان کشور با سرعت در مسیر انقراض نسل درحرکت است. محمدحسن سلطانی

وب‌گاه مشرق نیوز

علی‌رغم مطالبات فراوان جامعه و مجلس نسبت به تسهیل شرایط ازدواج جوانان، دولت به جای کمک به افزایش نرخ این امر اقدام به اعمال محدودیت سنی برای متقاضیان وام ازدواج کرده است.

خبرگزاری مهر

علی‌رغم مطالبات فراوان جامعه و مجلس نسبت به تسهیل شرایط ازدواج جوانان، دولت به جای کمک به افزایش نرخ این امر، اقدام به اعمال محدودیت سنی برای متقاضیان وام ازدواج کرده است.

وب‌گاه الف

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که ازدواج مهمترین اتفاق زندگی هر شخص به شمار می‌رود، بنابراین انتخاب همسر نیز بواسطه این اهمیت، یکی از حساس‌ترین انتخاب‌های زندگی به شمار می‌رود.

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت‌های یازدهم و دوازدهم قریب به 5 سال سکان بخش مسکن را به آخوندی سپرده بود؛ وزیری که هیچ اعتقادی به تکالیف قانونی در عرضه و تنظیم بازار مسکن نداشت و آثار مدیریتش را این روزها بیش از پیش حس می‌کنیم.

خبرگزاری دانا

گرایش به تک فرزندی هر روز در کشور بیشتر می‌شود؛ ارمغان تقلید کورکورانه از مدرنیته، عاقبت با کاهش رشد جمعیت دامن کشورمان را گرفته و تا چندسال دیگر با کشوری پیر و انسان‌هایی روبرو خواهیم بود که از کودکی، تنهایی را به دوش کشیده‌اند که هر دو اتفاق تبعات جبران‌ناپذیری برای ایران خواهد داشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باتوجه به اینکه نیاز امروز جامعه، تشکل‌ها را به مسئله محور بودن سوق داده است و لازمه رسیدگی صحیح به مشکلات مردم مسئله محور بودن است، بر آن شدیم مجموعه گفتگو‌هایی را با این عنوان با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم. از این رو با محمدرضا قلی زاده مسئول اسبق بسیج فنی دانشگاه تهران و مدیر مجموعه اموزشی گام هستم و صبوری مسئول سابق جنبش عدالتخواه...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در واقع با 50 میلیون تومان وام ازدواج، دختر می‌تواند تنها 4 مورد از اقلام ضروری یک زندگی را تهیه و پسر نیز نهایتا می‌تواند یک جشن ساده برگزار کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

چند سالی است که مشکلات اقتصادی کشور مبحث ازدواج و تشکیل خانواده را به گوشه رینگ برده، تا جایی که ازدواج در سنین واقعی خود کمی عجیب به نظر می‌رسد.

خبرگزاری دانشجو

احمد دنیا مالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره وضعیت گرانی مسکن، اظهار داشت: مجلس یازدهم و علی الخصوص کمیسیون عمران درباره گرانی مسکن یک هدف کوتاه مدت دارد که یکی از این موارد تخصیص منابع بانکی به عنوان تسهیلات به اقشاری که توان اجاره خانه ندارند خواهد بود. وی ادامه داد: اکثر قشر ضعیف جامعه و زوج‌های جوان با مشکل اجاره...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی زنده دلی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مهر ماه 96 گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن ازدواج دختران زیر 15 سال از سال 93 تا 96 افزایش 5 درصدی داشته است. گزارشی که موضوع اصلاح ماده 1041 قانون مدنی و افزایش قانونی سن ازدواج را پس از حدود یکسال دوباره مطرح کرد و سرانجام با وجود تلاش‌های فراکسیون زنان مجلس و تصویب یک فوریت طرح...