یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

تلویزیون برای آخر هفته 27 فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن آماده پخش کرده است که از شبکه های مختلف به روی آنتن می برد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کابینه مصر از تصویب پیش‌نویس قانونی خبر داد که شامل ممنوعیت ازدواج کودکان و افراد زیر 18 سال می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: کابینه مصر با قانون ممنوعیت ازدواج کوکان و افراد زیر 18 سال موافقت کرد.

خبرگزاری میزان

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «صدا کن مرا»، «اخراجی‌ها 2»، «برگ جان»، «ربکا»، «بال ها»، «تام هورن»، «خانواده موروثی»، «فصل تازه»، «بانوی کوچک»، «تاریک‌ترین ذهن ها»، «مردان جدی»، «خواهران غریب»، «دو فیلم با یک بلیت»، «نجات بزرگ»، پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 فروردین ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری ایسنا

مریم کاظمی‌پور در مورد موضوعاتی چون ورود زنان به ورزشگاه و ممنوعیت فعالیت زنان در برخی رشته‌ها توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه الف

یک جامعه‌شناس با بیان این‌که افزایش سن ازدواج موجب کاهش فرزند‌آوری شده است، گفت: به گفته پزشکان افزایش سن ازدواج، باروری را محدود می‌کند.

خبرگزاری دانا

صادق خدادادی از کاهش 1.3 درصدی ولادت در استان کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته 24 هزار و 915 نوزاد در استان کرمانشاه به دنیا آمدند.

خبرگزاری دانا

عضو انجمن جامعه شناسی ایران گفت: توجه به صیانت و پاسداری از هویت انسانی زنان مسلمان کشورمان و تلاش در جهت ارتقای جایگاه و شخصیت آنان در خانواده و اجتماع یک ضرورت است و تا زمانی که محقق نشود، جامعه در حل بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به توفیق چندانی دست نخواهد یافت.

خبرگزاری دانا

مدیرکل ثبت احوال ایلام با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و 131 واقعه ازدواج در ایلام ثبت شده است گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (1399)، 4/6 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری دانا

شریفی یزدی با بیان اینکه بیکاری، مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: برای کاهش آمار بیکاری لازم است چرخه اقتصادی بر روی ریل درستی قرار بگیرد و بتوانیم زمینه‌ای را برای جذب سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی فراهم کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پس از تعیین شعبه ظرف حداکثر 12 روز کاری، فرصت دارد با به همراه داشتن مدارک لازم به شعبه معرفی شده، مراجعه کند.

خبرگزاری ایسنا

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه درسال گذشته به‌طور متوسط 87 درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند، گفت که بانک‌های عامل در استان یزد و بوشهر بهترین عملکرد و بانک‌های عامل در خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد بدترین عملکرد را در پرداخت وام ازدواج طی سال گذشته داشته‌اند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه الف

مدیر مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه‌های علمیه گفت: طلاق می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اصلی‌ترین عوامل موثر بر طلاق، در چهار دسته کلیِ «انتخاب نادرست»، «نقص دانش و مهارت همسران»، «عملکرد نامطلوب همسران» و «شرایط نامطلوب اقتصادی» خلاصه می‌شود.