یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه فرارو

به گفته عالمی نیسی، میانگین سنی جمعیت کشور در 30 سال آینده به حدود 48 سال می‌رسد و می‌توان گفت در سال 1430 حدود 33 درصد از جمعیت کشور سالمند می‌شوند و این یعنی از هر 10 نفر، 4 نفر سالمند خواهند بود.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر جمعیت و سرشماری مرکز آمار ایران اعلام کرد: 5 میلیون و 400 هزار نفر آقا و 4 میلیون و 400 هزار نفر خانم ازدواج نکرده سن ازدواج در کشور داریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران مراکز مشاوره خانواده و ازدواج با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت به عنوان یک تهدید جدی برای توسعه کشور، گفت: مولفه‌های تشویقی برای ازدواج و فرزندآوری با هدف رشد جمعیت، باید دائمی باشد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: شرایط ایران بیشتر به سوءمدیریت باز می‌گردد و ما مثل دیگر کشور‌ها نیستیم که عدم ازدواج و یا عدم فرزند‌آوری، دلایل عمیق فرهنگی داشته باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محمود احمدی نژاد در گفت وگو با دنیای اقتصاد و سایت اکو ایران حرفهای جنجالی درباره یارانه گفته است او در بخشی از مصاحبه توضیح می دهد چرا گفته یارانه پول امام زمان (عج) است؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر جمعیت و سرشماری مرکز آمار ایران می‌گوید: در ایران بالغ بر 9 میلیون و 800 هزار نفر مجرد در سن ازدواج وجود دارد که 4 میلیون و 400 هزار نفر خانم و 5 میلیون و 400 هزار نفر آن‌ها آقا هستند.

وب‌گاه عصر ایران

88 درصد جوانان مجردِ ما تمایل به ازدواج دارند و اگر موانع بیکاری و هزینه مسکن را برای جوانان از بین ببریم، جوان ما ازدواج کرده و فرزندآوری خوبی هم خواهد داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس کمیته جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سال حدود 530هزار سقط عمدی در ایران داریم، تأکید کرد: قانون جمعیت بسیار خوب طراحی شده و اگر نصف آن اجرایی شود، اوضاع جمعیتی ایران روبراه می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

غفاری زاده در خصوص عوامل موثر در درمان ناباروری گفت: در استان مرکزی شاید مهمترین فاکتور، افزایش سن ازدواج است. بهترین سن بارداری 20 تا 25 سال است و تا 35 هم برای خانم ها سن مناسبی است ولی سن ازدواج خانم ها امروزه به بالای 30 سال رسیده که تاثیر منفی بر فرزندآوری دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

علی اصغر غفاری زاده گفت: عوامل بسیاری در بحث کاهش جمعیت دخیل هستند که یکی از آنها ناباروری است. به طور میانگین در دنیا 5 تا 10 درصد جمعیت در سن باروری، درگیر معضل ناباروری هستند ولی در کشور ما این رقم بالاتر از 20 درصد است.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - جمعیت مازندران به دلیل اُفت فرزندآوری که خود متاثر از موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق است در حال حرکت به سوی سالمندی است؛ وضعیتی که در به اعتقاد کارشناسان در صورت بی توجهی به مهم‌ترین چالش اجتماعی استان در دهه‌های آینده تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری مهر

سرپرست مؤسسه تحقیقات جمعیت گفت: 88 درصد جوانان در سن ازدواج، تمایل به ازدواج دارند و ما با مسئله عدم تمایل به ازدواج مواجه نیستیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد 15خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، فرآیند ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج های دانشگاهی آغاز شد. صبح دیروز در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مدیرعامل بنیاد 15 خرداد و جمعی از مدیران ارشد این دو مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری طرح ملی ایرانِ جوان با هدف حمایت...

وب‌گاه مشرق نیوز

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی رفتارها و نگرش های ایرانیان در موضوع فرزندآوری را مورد رصد و بررسی قرار داد.