یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانا

ظهر امروز به مناسبت اعیاد شعبانیه 180 سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند به همت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بین زوج‌های جوان و نیازمندان توزیع شد.

خبرگزاری دانا

احمد زینبی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج باعث افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه شده است، گفت: هرگاه از مولفه های سبک زندگی ایرانی - اسلامی فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

تدوین‌کنندگان و تصویب‌گران قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» چه تدبیری برای پذیرش و ترویج ازدواج‌های غیرسنتی همراه با رضایت والدین اندیشیده‌اند؟

خبرگزاری ایسنا

نتایج یک پیمایش در سطح کشور، پیش از پاندمی کووید 19 و در سال 97 نشان می دهد که اگرچه میل به ازدواج در هر جوانی وجود دارد و بیش از نیمی از جوانان ازدواج را امری «ضروری» می‌پندارند اما نزدیک به 40 درصد از جوانان نیز معتقدند «لازم نیست حتما ازدواج کنند» و این آمار می‌تواند زنگ خطر «تغییر نگرش جوانان نسبت به ازدواج» را بلند کند.

خبرگزاری دانا

بانکی‌پور از حمایت مجلس برای طرح فرزندآوری و رشد جمعیت خبر داد.

خبرگزاری دانا

جمعیت‌شناسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران بابیان این‌که افزایش سن ازدواج موجب کاهش فرزند آوری شده است، گفت: فرهنگ عامل اصلی کاهش فرزند آوری و اقتصاد موضوع ثانویه در این اتفاق است.

خبرگزاری دانا

مراسم عروسی در هر گوشه از ایران عزیزمان آداب و رسوم مخصوص به خودش را دارد. همان‌طور که می‌دانید ایران کشوری متمدن و با تاریخی کهن و گسترده است که در آن اقوام مختلفی زندگی می‌کنند و هرکدام برای خود دارای آداب و رسوم خاصی هستند و همین خود سبب شده تا سرزمین‌مان جذاب باشد و تاریخی دل‌چسب داشته باشد. ترکمن‌ها در مراسم گوناگون، آیین‌های دینی و مذهبی، مراسم سوگواری و عزا و حتی نوع پوشش از...

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام غلام قنبری گفت: دعوت بشر به سوی حیات، زندگی انسانی و طاعت و بندگی خداوند فلسفه اصلی بعثت رسول گرامی خدا (ص) و سایر انبیاء الهی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا -«احمد برجعلی» رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشکده علامه طباطبایی در نشست «هویت و خانواده ایرانی» گفت: خانواده به عنوان یک نهاد و سیستم اجتماعی در طول زمان با تغییرات ساختاری و کارکردی مواجه شده که در مواردی فرصت‌ساز و در مواردی تهدیدآمیز بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا روز سه شنبه در دومین همایش ملی چالش های خانواده ایرانی با محور زنان و خانواده در دوران کرونا، افزود: رشد فزاینده فضای مجازی عرصه ای یله و رها فراهم کرده است و از سوی دیگر گسترش استفاده از وسایل ارتباط جمعی، خانواده ها را متزلزل کرده است. وی درباره موضوع محدودیت موالید در کشور اظهار داشت: به عنوان یک غیر جامعه شناس...

خبرگزاری دانشجو

میزگرد کارشناسی «بررسی عملکرد مجلس و وزارت ورزش و جوانان در حوزه ازدواج جوانان»، به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی (ره) برگزار شد و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند. علی پژهان کارشناس مسائل جمعیتی در رابطه با عملکرد مجلس در اجرای قانون تسهیل ازدواج گفت: جمعیت ایران در چهار دهه اخیر تغییرات اساسی داشته...

خبرگزاری ایسنا

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که، مدتی است هر اقدامی در جهت ترویج ازدواج توسط رسانه‌های دشمن، تمسخر و تخریب می‌شود، گفت: تلاش برای ترویج ازدواج، بی‌شک مصداق "جهاد تبیین" است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: علیرضا مرندی گفت: من در ازدواج یکایک فرزندان رهبر معظم انقلاب بودم. هر مراسمی رهبر معظم انقلاب داشته باشند بیش از یک نوع غذا وجود ندارد؛ یعنی تنوع نیست؛ چه عزا باشد چه عروسی.