یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانا

فرخنده خوشحال، مادر دو فرزند ناشنوای البرزی است که از عدم حمایت مسئولان بهزیستی گلایه دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی برنامه؛ جدیدترین قسمت برنامه «جهان آرا» با موضوع «نگاهی به چهار دهه سیاستگذاری زنان» و با اجرای امیرحسین ثابتی به روی آنتن شبکه افق رفت. در برنامه شب گذشته «جهان آرا»، پیرامون موضوع ذکر شده، گفت و گویی با فاطمه شجاعی کارشناس ارشد مطالعات زنان و عاطفه خادمی پژوهشگر حوزه سیاستگذاری زنان صورت گرفت. عاطفه خادمی در ابتدای این برنامه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رسول قبادی دانش‌آموخته جمعیت‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی نوشت: عامل مستقیم رو ما میتونیم از روی نگرانی‌ها یا موانعی که خود مردم اعلام کردند ببینیم. یکی از اون مانع‌ها این است که از آینده فرزندان نگران هستند. چرا؟ ناپایداری وضع اقتصادی کشور میتونه این نگرانی رو رقم بزنه. این شوک‌های تورمی بعضی وقت‌ها اعمال میشه. حیث شوک‌های اقتصادی....

وب‌گاه عصر ایران

در اینجا می‌توانیم قراری را با مدیر محترم حوزه علمیه قم بگذاریم. اول اینکه تمامی دستاوردهای علمی حوزه را در علوم انسانی و اجتماعی که از امور مردم گره‌گشایی می‌کند، هر از گاهی ارسال نمایند تا از طریق روزنامه به اطلاع مردم برسد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است که سیاست‌های کلان جمعیتی بهتر است در راستای حمایت و استفاده از نیروی انسانی و مولد کشور متمرکز شود تا مساله افزایش جمعیت در سال‌های آینده و اهداف سیاست‌های کلان جمعیتی محقق شود.

خبرگزاری دانا

محمدباقر محمدی‌لائینی گفت: ما به عظمت مجاهدان و جهادگران در دفاع مقدس طی 40 سال اخیر انواع جنگ‌ها و فشارها را تحمیل کردیم و نظام اسلامی هیچ‌گاه زیربار چنین قراردادهای ننگینی نمی‌رود.

خبرگزاری دانا

در اردیبهشت سال 1393 سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد اما این موضوع جدی گرفته نشد و امروز زنگ خطر بحران پیری و کاهش جمعیت در کشور به صدا درآمده است که دولت با برنامه ریزی و ارائه تسهیلات و مشوق های مناسب، فرزندآوری را در جامعه ترویج دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

استناد اطلاعیه صداوسیما به بند «چ» ماده 37 قانون احکام دائمی‌برنامه‌های توسعه کشور برای توجیه دریافت 6 میلیلارد تومان از وزیر کار، بی پایه و فاقد وجاهت قانونی است

خبرگزاری دانا

طبق آمارهای جمعیت کشور ایران رو به پیری می رود که این معضل دستخوش عوامل بسیاری است که بعنوان بزرگترین تهدید برای جامعه به شمار می رود.

خبرگزاری ایسنا

بالا رفتن سن ازدواج، دغدغه پیر شدن جمعیت کشور و ده‌ها مشکل، راهکاری تحت عنوان فریز تخمک دارد که هم می‌تواند افزایش جمعیت کشور را به دنبال داشته باشد و مهم‌تر از آن می‌تواند پایانی برای نگرانی دخترانی که نمی‌خواهند حس ناب مادر شدن را از دست بدهند.

خبرگزاری ایسنا

روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه ازدواج نیازی فطری و ضرورتی اجتماعی و فرزندآوری لازمه حیات پویا و نشاط اجتماعی است، گفت: اینکه گفته می‌شود زنان بالای 35 سال بچه‌دار نشوند «واماندگی فرهنگی» است. در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.

وب‌گاه الف

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دستور رئیس جمهوری به نظام بانکی در راستای تسهیل پرداخت وام و اعتبار سنجی بانک‌ها به جای وثیقه و ضامن برای پرداخت تسهیلات خرد نظیر وام ازدواج، گفت: عملکرد بانکها در اجرای این دستور رئیس جمهور در خصوص اعطای تسهیلات به جوانان را رصد و گزارش خواهیم کرد.