دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ورود قانون‌گذار در رفع مسائل ساختاری تسهیل شرایط ازدواج، ضرورت دارد، گفت: در حال حاضر پیش‌نویس اصلاحی قانون تسهیل ازدواج جوانان در 6 فصل تدوین شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ابتکار از لوایحی می‌گوید که بعضی‌هایش به نتیجه نرسیدند و خیلی‌هایشان در کمیسیون لوایح دولت ماند. دلیلش هم یک چیز بود: «مسائل زنان چندان در اولویت نیست.»

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت گفت: همین که یک زوج نابارور باشند باید بیمه درمان ناباروری برای شان فراهم شود. الان چنین بیمه‌ای وجود ندارد و ما این خدمت را به فرد ارائه می‌دهیم.

خبرگزاری ایسنا

درحالی حدود 20 سال پیش نخستین زمزمه‌های پیشنهاد تشکیل وزارت «خانواده» از میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گوش رسید که به نظر می رسد این فرصت بیست ساله برای کارشناسی عمیق بر روی این موضوع کافی نبوده و اکنون پس از گذشت دو دهه از این زمزمه‌ها، اگرچه طرح تشکیل «وزارت امور اجتماعی، خانواده و جوانان» در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده ولی «اما و اگر» های 20 ساله تشکیل این وزارتخانه هنوز...

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت گفت: همین که یک زوج نابارور باشند باید بیمه درمان ناباروری برای شان فراهم شود. الان چنین بیمه‌ای وجود ندارد و ما این خدمت را به فرد ارائه می‌دهیم.

خبرگزاری دانا

کاهش شدید نرخ فرزندآوری طی سال‌های اخیر در ایران و به تبع آن کاهش جمعیت، موجب شده تا نهادهای قانون‌گذار برای خروج از این بحران به فکر چاره باشند؛ از این رو نمایندگان مجلس اعطای تسهیلات مسکن و مشوق‌های اقتصادی و شغلی را در طرح "حمایت از خانواده" مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری دانا

در نشست ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد به 7 آسیب حوزه زنان در کهگیلویه وبویراحمد اشاره و عنوان شد: رسانه‌ها در بیان میزان آسیب‌های اجتماعی استان شانتاژ می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

تبلیغات تلویزیونی همراه با خانواده دارای سه فرزند، تبلیغات محیطی و شهری با محتوای تعدد فرزندان، گنجاندن محتوای درسی در راستای تقبیح تجرد و سقط جنین تنها بخشی از آموزش‌ها، فرهنگ‌سازی‌ها و آگاهی‌بخشی‌هایی است که باید منتظرش باشیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نشست کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر ورزش و جوانان تشکیل و قرار شد کمیته‌ای متشکل از اعضای این کمیسیون و معاون امور جوانان این وزارتخانه جهت رفع موانع اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان تشکیل شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ازدواج و تشکیل خانواده در اغلب جوامع به جهت تأثیرات آن در ابعاد مختلف حائز اهمیت است و عوامل مؤثر بر کاهش و افزایش نرخ وقوع و نحوه انجام آن از سوی کارشناسان حوزه‌های مختلف بررسی می‌شود.

خبرگزاری دانا

محمدحسین ندیمی گفت: جمعیت جوان کشور در اوج بالندگی، متاسفانه عین علف هرز در حال پژمردن است و عده ای با ترویج این موضوع که درصد بسیاری از جوانان تحصیل کرده، بیکار هستند، سعی دارند خانواده ها را از افزایش جمعیت منصرف کنند.

خبرگزاری دانا

گسترش تجملات و تشریفات، رسومات دست و پاگیر، جوانان را در پیچ و خم و چالش زندگی گرفتار کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

انسیه خزعلی میگوید: مجردان دهه شصتی روستایی تا پایان امسال ازدواج کنند، تسهیلات 100 میلیون‌تومانی دریافت می‌کنند

خبرگزاری دانا

امان الهی گفت: 7 هزار نفر در استان لرستان در صف انتظار وام ازدواج قرار دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: مردان ما حدود 29 سالگی و زنان بعد از 24 سالگی ازدواج می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: پس از شهادت امام کاظم (ع) بنابر وصیت امام کاظم (ع) فرزندان دختر ایشان تحت سرپرستی امام رضا (ع) قرار گرفتند و امام کاظم (ع) در وصیت‌نامه خود فرمودند «هیچ‌یک از دخترانم را نباید برادران مادری، سلاطین و یا عموهایشان شوهر دهند، مگر با نظر و مشورت حضرت رضا (ع)، اگر بدون اجازه او به چنین کاری اقدام کنند، باخدا و رسول خدا مخالفت ورزیده‌اند و در سلطنت خدا منازعه کرده‌اند؛...