دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانا

اعظم صمدی گفت: بالا رفتن سن ازدواج و کاهش موالید در کشور؛ به بحران تبدیل شده است و اگر به طور اساسی و ریشه ای این مشکل حل نشود در آینده موتور رشد کشور که جوانان هستند، از بین رفته و کشور با پیری جمعیت روبرو می شود.

خبرگزاری دانا

عدم فعالیت تاکسی‌ها در ساعات نیاز مردم، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و نبود نظارت مطلوب بر حمل و نقل درون شهری از جمله موضوعات مهمی شمرده می‌شود که متاسفانه به دور از توجه مسئولان است.

خبرگزاری مهر

رئیس و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به برنامه دانشگاه در حمایت از ازدواج های دانشجویی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی تشویق جوانان به ازدواج از ضروریات جامعه ایران است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آئین گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) ظهر یکشنبه با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی برگزار شد. در این مراسم، معاون رئیس جمهور ضمن عرض احترام و تقدیر از بانوان تلاشگر و حماسه آفرینی که در این بحران سلامت با تمام توان، جهاد کردند،...

خبرگزاری ایسنا

مشاور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به توسعه و تسهیل ورزش همگانی برای زنان، گفت: با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و نوع حجاب، عفاف و حیا در زنان و دختران ایرانی، امکان انجام بسیاری از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی برای آنها در سطح معابر عمومی وجود ندارد، از این رو مسئولان باید در راستای توسعه و گسترش فضاهای تفریحی و ورزشی سالم برای زنان اقدام کرده...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

طبق آمار سال گذشته بیش از 9 هزار کودک 13 ساله و کمتر ازدواج رسمی کرده‌اند و باز طبق آمار، میزان طلاق در این ازدواج‌ها، بیشتر از طلاق در همه گروه‌های سنی است و به گفته یک مقام کشور، ما اکنون در کشور با پدیده کودکان بیوه مواجهیم و این اصلا زیبنده کشور و جامعه ما نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اطلاعات نوشت: انتشار این خبر که در نیمه نخست سال 791 نوزاد از مادرانی به دنیا آمده‌اند که خود، کودک محسوب می‌شوند و کمتر از 14 سال سن دارند، نشان می‌دهد که تضییع حقوق اطفال که یکی از آنها کودک‌همسری است کماکان ادامه دارد و کودکان معصوم و مظلوم، به خاطر فقر اقتصادی یا فقر فرهنگی، هم دوران کودکی‌شان را از دست می‌دهند و هم دچار مخاطرات روحی و جسمی می‌شوند.

خبرگزاری مهر

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی با اشاره به اینکه مسئله ازدواج معلولی از علت هاست گفت: دولت باید به جای پرداخت وام با سودهای کلان به تنها وظیفه خود یعنی اشتغل زایی و امنیت شغلی بپردازد.

خبرگزاری مهر

شاهرود - آمار ارائه شده از سوی مراجع رسمی نشان می‌دهد که دو شاخص ازدواج و همچنین سالمندی در استان سمنان، نسبت به گذشته و دیگر استان‌ها در مدار بحران قرار گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:‌براساس گزارش تفریغ بودجه، در سال گذشته فقط 66 درصد از متقاضیان وام ازدواج این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

براساس گزارش تفریغ بودجه، در سال گذشته فقط 66 درصد از متقاضیان وام ازدواج این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وب‌گاه الف

بر اساس اظهارات یک جمعیت شناس و مطابق با آخرین سرشماری کشور، حدود 36 درصد از جمعیت زنان جوان 15 تا 34 سال کشور را دخترانی تشکیل می دهند که هنوز ازدواج نکرده اند و حدود 2.3 درصد از زنان 45 ساله و بیشتر در بازه سنی تجرد قطعی قرار دارند.

خبرگزاری ایسنا

طرح «جهش تولید مسکن» که یک طرح بزرگ و ملی محسوب شده و طبیعتا حجم بالایی از سرمایه‌گذاری و هزینه را به دنبال خواهد داشت، نیازمند بررسی کارشناسی و بیان نقطه نظرات افراد متخصص در حوزه‌ی شهرسازی است تا بتوان از تجارب (موفق و ناموفق) قبلی در حوزه‌ی مسکن استفاده کرده و این طرح به نحو احسن اجرایی شود.

وب‌گاه عصر ایران

اگر جمعیت پسران 20 تا 39 ساله و جمعیت دختران 15 تا 34 ساله ازدواج نکرده را در نظر بگیریم، جمعیت پسران 20 تا 39 ساله مجرد حدود پنج میلیون و 700 هزار نفر و جمعیت دختران 15 تا 34 ساله مجرد حدود سه میلیون نفر است.

خبرگزاری ایسنا

بر اساس اظهارات یک جمعیت شناس و مطابق با آخرین سرشماری کشور، حدود 36 درصد از جمعیت زنان جوان 15 تا 34 سال کشور را دخترانی تشکیل می دهند که هنوز ازدواج نکرده اند و حدود 2.3 درصد از زنان 45 ساله و بیشتر در بازه سنی تجرد قطعی قرار دارند.