دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا -«محمد سهیل سرو»، پژوهشگر مسائل اجتماعی به خبرنگار ایرنا گفت: در چند سال اخیر مشکلات اقتصادی و تغییر سبک های زندگی رایج، سبب شده نرخ طلاق افزایش و میزان ازدواج در میان جوانان کاهش یابد. این اتفاقات در دو بخش دلایل فردی و علل اجتماعی قابل بررسی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد بیماری‌های زنان گفت: باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت درباره بارداری و فرزند آوری مورد بازبینی قرار گرفته و مطابق با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشورمان بومی سازی شود.

وب‌گاه الف

قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از فیلتر شورای نگهبان قانون اساسی گذشت و کلیات آن مورد قبول این نهاد ناظر بر قوه مقننه بوده است اما در اجرا نگرانی‌هایی درباره بار مالی و تبعات آن وجود دارد که نیازمند اجرای بدون شتاب‌زدگی قانون است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: ناباروری از جمله چالش‌هایی است که طبق آمارهای کشوری، حدود 20 درصد زوج‌ها با آن مواجه می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا

ناباروری از جمله چالش‌هایی است که طبق آمارهای کشوری، حدود 20 درصد از زوج‌ها با آن مواجه می‌شوند. ناباروری اگرچه در نگاه نخست یک مسئله پزشکی به نظر می‌رسد اما ابعاد فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای دارد. به دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متأسفانه سن ازدواج و فرزندآوری افزایش یافته است و این امر از عوامل خطر بروز ناباروری است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: یارانه فرزندان خانواده‌های 4 دهک اول جامعه غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی که حداقل 3 فرزند دارند، سه برابر افزایش می‌یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حواشی در مجلس یازدهم کم نیست، از نمایندگانی که به دنبال انتقام گرفتن از دولت سابق هستند تا نماینده تندرویی که گاف املایی او تمامی ندارد و حال این روزها ماجرای نماینده ای که سوار بر لودر اقدام به تخریب دیوار یک دانشگاه کرده است.

خبرگزاری میزان

رئیس کمیسیون طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مجلس گفت: گزارش این طرح امروز در مجلس قرائت شد و نهایتا تا فردا از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ می‌شود.

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس گفت: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بودجه لازم تخصیص داده می شود و بانک ها باید به خانواده ها تسهیلات لازم را اعطا کنند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده تاکید کرد: غفلت از خانواده و جمعیت ادامه حیات جامعه را دچار تردید می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: یارانه فرزندان خانواده‌های 4 دهک اول جامعه غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی که حداقل 3 فرزند دارند، سه برابر افزایش می‌یابد.

وب‌گاه فرارو

تحصیل باید همراه با ازدواج و تشکیل زندگی مشترک صورت پذیرد تا وقفه‌ای در امر ازدواج ایجاد نشود. عواقب ازدواج نکردن جوانان در جامعه، گسترش فساد اخلاقی و ناهنجاری‌های رفتاری و عصیان و تباهی و سقوط ارزش‌های اجتماعی و انسانی در جامعه است که تنها دلیلش مجرد بودن جوانان و فقدان ازدواج در جامعه است.

خبرگزاری تسنیم

حجت الاسلام رفیعی با انتقاد از عملکرد دولت‌های در راستای تحقق سیاست افزایش جمعیت می‌گوید آقایان دولتی اگر نگران کاهش جمعیت هستید، طرح تشویقی بگذارید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بسیاری از واحد‌های اجاره‌ای روزانه در پایتخت وجود دارند که بدون دریافت مدرک محرمیت خانه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.