دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

رئیس جمهور وزیری را برای وزارت ورزش به مجلس معرفی کرده که سابقه‌ای از فعالیت وی در حوزه جوانان وجود ندارد و این نگرانی جدی است که بخش جوانان بار دیگر مورد فراموشی قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

مجمع فعالین خانواده درباره وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، بیانیه ای را صادر و پیشنهاداتی را در خصوص این وزارت خانه اعلام کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به ارائه برنامه‌های خود در حوزه راه و مسکن پرداخت و بر لزوم محرومیت‌زدایی تاکید کرد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه تابناک

سامان بخشی به خط سیر امور زنان و خانواده و ساختارآن در کشور، ترویج الگوی زن انقلابی در روابط بین الملل، بهره گیری بجا و مناسب از زنان توانمند در همه بخش‌های اجرایی و برشمردن ویژگی‌های اساس و مهم برای تصدی معاونت امور زنان و خانواده اهم مطالباتی است که زنان فعال در تشکل‌های مردمی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آیت الله رئیسی مطرح کرده اند.

وب‌گاه تابناک

در سال‌های اخیر مسئله مسکن به دغدغه جدی مردم ایران تبدیل شده است و طرح‌های مسکن مهر در دولت نهم و دهم و طرح مسکن ملی در دولت دوازدهم نتوانسته است که راهگشا در بازار مسکن باشد چرا که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طبق آخرین آمار به 30 میلیون تومان رسیده است.

خبرگزاری ایسنا

مسئول بسیج جامعه زنان کشور به محوریت قراردادن بانوان سرپرست خانوار در طرح اشتغالزایی فدک اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد شبکه‌های اشتغالزایی در کشور 32 شبکه گسترده اشتغال تشکیل شده که در قالب سپاه حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) ساماندهی شده‌اند.

خبرگزاری دانا

هشدار درباره بحران جمعیت، یکی از پرتکرارترین هشدارها در 10 سال گذشته در کلام رهبر معظم انقلاب بوده اما متاسفانه دولت حسن روحانی نه تنها اعتنایی به این هشدارها نکرد بلکه برخلاف همه آن‌ها عمل کرد و سبب کندی رشد جمعیت طی سال‌های اخیر شد.

وب‌گاه عصر ایران

الگوی «بزرگواری» را می‌توان امیرمؤمنان علی (ع) دانست که با وجود تجربه چند جنگ داخلی در دوران حکومتش، پس از ختم شدن هر یک از غائله‌ها، با بازماندگان گروه‌های متخاصم به‌گونه‌ای رفتار کرد که گویی پیش از آن هیچ اتفاقی نیفتاده‌است، نه این که به آنها صفات، القاب و برچسب‌های خاصی داده و از هر فرصت و مناسبتی برای بازگویی آن مسائل، اختلافات و دشمنی‌ها و محکوم‌کردن بازماندگانشان استفاده کند.

خبرگزاری دانا

استفاده نامناسب و محبوس‌شدن افراد در شبکه های اجتماعی سبب کاهش روابط خانوادگی می‌شود و در حالی که اعضای خانواده درکنار هم بوده اما دور از هم هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، از ابتدای فروردین تا آذر سال 1399، بیشترین طلاق‌ها در سن 30 تا 39 سالگی اتفاق افتاده که با توجه به بالا رفتن میانگین سنی ازدواج، طلاق در این سن دور از ذهن نبود. سیدحسن موسوی چلک گفت: فاصله سنی ازدواج و فاصله سنی بین مرد و زن در ایران تقریبا پنج سال است و از سوی...

وب‌گاه عصر ایران

باتوجه به اینکه اکنون نرخ باروری زیر حد جایگزینی است، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های 1415 تا 1420 نرخ رشد جمعیت به صفر برسد و پس از آن منفی شود.

خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در صورتی که نرخ باروری پایین‌تر از حد جایگزینی تثبیت شود، با گذشت زمان نرخ رشد جمعیت کمتر می‌شود، به صفر می‌رسد و شروع به منفی شدن می‌کند، گفت: باتوجه به اینکه اکنون نرخ باروری زیر حد جایگزینی است، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های 1415 تا 1420 نرخ رشد جمعیت به صفر برسد و پس از آن منفی شود.

خبرگزاری دانا

سیداحمد حسینی گفت: در صد سال اخیر، با همه تلاش‌هایی که دشمن در این زمینه داشته، نتوانسته‌اند نظام خانوادگی را در ایران به‌هم بریزند. بنابراین امروز یکی از هدف‌های اصلی مقابله با ایران، در فضای جنگ نرم فرهنگی به‌هم زدن نظام خانواده است.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس کمیته مطالعات جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی: اشتغال بانوان، کاهش صله رحم و اتفاقات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، از عوامل تاخیر فرزندآوری هستند.