دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانا

محمد شیرمحمدی گفت: در جامعه خانواده‌ها فرزندان خود را به انواع کلاس و دوره‌ها می‌فرستند اما کلاس‌های شیوه سبک زندگی، همسرداری، چگونگی برخورد با مشکلات زندگی؛ در دوره‌های فرزندان ایرانی جایگاهی ندارد و نمود آن را در زندگی مشترک شاهد هستیم.

خبرگزاری دانا

امروزه مشکلات و مسائلی که بر سر راه جوانان وجود دارد گاهی آنها را برای امر خیر ازدواج بر سر دو راهی قرار می‌دهد که یا باید ازدواج خود را به تعویق اندازند، یا بعد از تلاش‌های طولانی برای رفع مشکلات مالی پیش پای خود، ازدواج در سن جوانی را به دوران میانسالی ترجیح دهند.

وب‌گاه الف

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» صبح امروز در مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران 20 شبکه 5 سیما درباره قوانین مجلس در زمینه تسهیل ازدواج، اظهار کرد: امروز ابتدا باید ببینیم که واقعیت آماری جامعه کشور ما در عرصه کشور چیست!، بنده فکر میکنم که پیشران توسعه آینده کشورما جوانان عزیز هستند؛ متولدین دهه‌هایی که ضرورت دارد توجه ویژه و برجسته‌ای به آن‌ها شود...

خبرگزاری دانا

با توجه به اینکه دولت وام ازدواج را تا 70میلیون تومان هم افزایش داد اما هنوز هم جوانان برای ازدواج نکردن دلایل زیادی از جمله مسکن، شغل، سربازی، تحصیل، مهریه های سنگین، سنت ها و... را مطرح می کنند ولی شاید مهمترین دلیل آنها برای تاخیر در ازدواج مشکلات اقتصادی باشد.

خبرگزاری دانا

یکی از عوامل مهم در ترویج ازدواج آسان حمایت مسئولین از این امر است البته باید در کنار آن آثار و برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین و به عوامل و نتایج ازدواج دیرهنگام و تاثیر مخرب آن بر فرد و جامعه اشاره شود.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پایین بودن نرخ طلاق در ازدواج دانشجویی را نشات گرفته از رکن اصلی مشاوره و یک پدیده شناختی دانست.

وب‌گاه الف

ماجرای ازدواج علی (ع) و زهرا (س) را در این مطلب بخوانید؛ ماجرایی که خداوند متعال بیش از همه در رقم خوردن آن سهم داشته است.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌ای تبیان گفت: با کمک ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید و علم روز روانشناسی تصمیم گرفتیم پلتفرم «همدم» را به عنوان سکوی تسهیل‌گری ازدواج راه‌اندازی کنیم.

خبرگزاری دانا

ازدواج امر مقدسی است که در اسلام سفارش زیادی به آن شده است ولی امروز مشکلات باعث شده تا جوانان میل ورقبت کمی به ازدواج داشته باشند.

خبرگزاری دانشجو

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو در رابطه با روز ازدواج و اقدامات مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحقق این امر در جامعه، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و بقیه نهاد‌ها را مکلف کرده است که حداقل 30 درصد از بودجه حمایتی خود و سمن‌های زیرنظرشان را در جهت کاهش سن ازدواج و تسهیل...

خبرگزاری دانا

سمیرا مرادی گفت: پشت مسئله ترویج بی‌حجابی دشمنان قسم‌خورده‌ای وجود دارند که چون نتوانستند از طریق جنگ سخت به این نظام ضربه بزنند اکنون با سلاح نفوذ و آن هم برهنگی دست به کار شده‌اند.

خبرگزاری مهر

گرمی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی گفت: زندگی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جوانان و نمونه سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر است.

خبرگزاری دانا

مشخص نیست دولت یازدهم و دوازدهم کلید قفل ازدواج جوانان را کجا انداخته که فراموش کرده آن را پیدا کند و این موضوع باعث شده بخت جوانان کشور بسته شود که امروزه وام ازدواج هم گره‌گشای این قفل نیست!

وب‌گاه مشرق نیوز

رویابافی و فانتزی‌سازی جوانان درباره ازدواج گاهی اوقات موانع جدی برای ازدواج هستند چون خیال می‌کنند ازدواجی مطلوب است که دقیقا آن فانتزی‌ها و رویابافی‌ها را محقق کند.

وب‌گاه الف

طبق آمار‌های منتشر شده در دهه اخیر تعداد ازدواج های ثبت شده رو به کاهش است که این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای کاهش جمعیت کشور باشد.