دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

اراک - «اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان در کاهش تجردگرایی چقدر موثر است؟» خبرگزاری مهر به مناسبت هفته ازدواج در گفتگو با صاحب نظران حوزه اجتماعی به خلاءها و آسیب شناسی این قانون پرداخته است.

وب‌گاه عصر ایران

چه جوان‌هایی که همدیگر را پیدا کرده‌اند، پای سفره عقد نشسته‌اند اما آنقدر تورم زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار داده است که نمی‌توانند زیر یک سقف بروند.

خبرگزاری تسنیم

یک استاد دانشگاه و مشاور خانواده گفت: از دو دهه قبل بیش از 12 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داشته‌ایم که عدم رسیدگی به آن، فرد را یا به فساد اخلاقی و روابط خارج از چارچوب و یا به سوی سرکوب نیازها و خویشتنداری سوق می دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک فعال اصلاح‌طلب که سابقه استعفا از نمایندگی در مجلس ششم را دارد؛ به تازگی از لزوم همراهی با مردم سخن گفته است!

خبرگزاری دانا

کارشناس حوزه حجاب گفت: مهمترین آسیب بی حجابی در جامعه اولا فروپاشی کانون گرم خانواده و بی اعتمادی زوجین نسبت به هم و افزایش آمار طلاق و تنوع طلبی جنسی و اشاعه فحشاء است، بدترین چیزی که می شود تصور کرد بهترین پایگاه تربیتی که همانا خانواده است از دست می‌رود و هیچ چیز توان جایگزینی برای آن را ندارد.

خبرگزاری مهر

امروزه گفتمان عشق به اشتباه در حال انتقال به نسل جوان است و لزوم شروع زندگی صرفا همراه با عشق در حال تبلیغ از رسانه ها و غیره است که این امر موجب شکست های جوانان و افزایش سن ازدواج شده است.

خبرگزاری دانا

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلات بر سر راه ازدواج جوانان شهرستان فارسان است که تأثیر زیادی در بالا رفتن سن ازدواج این قشر دارد.

خبرگزاری دانا

با برگزاری مراسمات عروسی به دور از تشریفات، تجملات و اسراف در شرایط کرونایی، فهمیدیم می توان به دور از مخارج گزاف، جوانان را به خانه بخت فرستاد و مخارج مازاد، برای گرفتن خانه و وسایل زندگی هزینه شود.

خبرگزاری مهر

میزگرد مهر به مناسبت هفته ملی ازدواج با حضور کارشناسان خانواده برگزار و در این نشست درباره علل کاهش ازدواج ازجمله ترویج تفکر ضد ازدواج میان جوانان از سوی رسانه‌ها، سینما و سریالها بررسی شد.

خبرگزاری دانشجو

علیرضا لاور مشاور خانواده و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهمترین موانع ازدواج جوانان را تشریح کرد. این مشاور خانواده اظهار کرد: از 5 سال پیش تا کنون موضوع کاهش نرخ ازدواج را تجربه کردیم و این سیر نزولی در نتیجه عوامل و دلایل مختلف و متفاوتی روی داده است. وی اضافه کرد: پیک سن ازدواج جوانان 20 تا 30 سالگی رو به کاهش است و این عامل جمعیتی منجر به کاهش...

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر ورزش و جوانان گفت: آمار ازدواج در سال 1399 در مقایسه با سال قبل از ان حدود 4.6 درصد افزایش پیدا کرده، اما طلاق هم بیشتر شده که این نگران کننده است.

وب‌گاه فرارو

پلتفرم همسریابی «همدم» قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل کند.

خبرگزاری دانا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: 25 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 در بحث تسهیلات اشتغال با اولویت محرومان و مستضعفان در نظر گرفتیم.

خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حدود 8 میلیون و 200 هزار نفر دختر دهه شصتی در کشور داریم که یک و نیم میلیون آنها هنوز ازدواج نکرده و بین 30 تا 40 سال سن دارند که امیدوارم توجه ویژه‌ای شود تا این یک و نیم میلیون نفر که از حق حیاتی و انسانی خود محروم مانده اند با عظم جدی، شرایط ازدواج برایشان فراهم شود که اگر دیر بجنبیم شرایط ازدواج برای‌شان فراهم نخواهد بود.

وب‌گاه فرارو

نابرابری جنسیتی هم یکی دیگر از مسائلی است که در کشور‌های مختلف از جمله ایران بسیار مطرح است و درواقع زنان را با مشکلات متعددی نظیر نقض حقوق بشر و آزادی فردی مواجه می‌کند؛ بنابراین شاید نابرابری جنسیتی یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت زنان باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌ای تبیان گفت: با کمک ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید و علم روز روانشناسی تصمیم گرفتیم پلتفرم «همدم» را به عنوان سکوی تسهیل‌گری ازدواج راه‌اندازی کنیم.