پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سهل‌انگاری کشاورزان منابع طبیعی لنده را به خطر انداخت + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سهل‌انگاری کشاورزان منابع طبیعی لنده را به خطر انداخت + تصاویر

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده گفت: حضور به موقع و اطفای آتش‌سوزی در منطقه بونه آبزا در روستای مونه مانع از آتش‌سوزی گسترده منابع ملی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله محمدی در گفت‌وگو با صبح زاگرس، با اشاره به شروع فصل گرما و اغاز اتش سوزی های غیرمترقبه گفت: فصل تابستان به واسطه وجود علف‌های خشک آبستن آتش‌سوزی‌های غیرمترقبه و گاها نیز تعمدی است که آمادگی نیروهای منابع طبیعی نیز در این بازده زمانی چندین برابر می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: شب گذشته نیز در یک آتش سوزی که به واسطه سهل انگاری برخی از کشاورزان در منطقه بونه آبزا در روستای مونه شکل گرفت نزدیک بود سطح زیادی از اراضی ملی طمعه حریق شود.

وی تاکیدکرد: این آتش سوزی به واسطه حضور به موقع کارکنان منابع طبیعی و یگان حفاظت این اداره کنترل و مهار شد و از نفوذ آتش به منابع ملی و مراتع این روستا جلوگیری شده است.

محمدی گفت: انتظار داریم در این روزها که کشاورزان مشغول درو محصول خودهستند از برپایی هرگونه آتش در حریم مزارع و یا مراتع خودداری کنند چرا که کوچکترین سهل انگاری باعث بروز آتش سوزی های بزرگ در منطقه خواهد شد.

تصاویر تکمیلی:

انتهای پیام /

سهل‌انگاری کشاورزان منابع طبیعی لنده را به خطر انداخت + تصاویر 2
سهل‌انگاری کشاورزان منابع طبیعی لنده را به خطر انداخت + تصاویر 3
سهل‌انگاری کشاورزان منابع طبیعی لنده را به خطر انداخت + تصاویر 4
سهل‌انگاری کشاورزان منابع طبیعی لنده را به خطر انداخت + تصاویر 5