پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سه مشتری و فقط یک بلیت؛ کدام تیم زنده می‌ماند؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه مشتری و فقط یک بلیت؛ کدام تیم زنده می‌ماند؟

تهران - ایرنا - سه تیم نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی و شهرخودرو برای فرار از سقوط با یکدیگر رقابت می‌کنند و از این بین یک تیم فقط در لیگ برتر باقی می‌ماند.

به گزارش ایرنا، با وجود مشخص شدن قهرمان لیگ بیست و یکم و احتمالا بی‌اهمیت بودن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به خاطر تغییر در تقویم، همچنان مسابقات در سه هفته پایانی جذابیت فراوانی دارد. یکی از مهمترین جذابیت‌ها مربوط به ماجرای سقوط 2 تیم به لیگ آزادگان است.

با نتایج اخیری که تراکتور به دست آورد، تیم ساغلام برای بقا نیاز به یک امتیاز دارد و فاصله هشت امتیازی با منطقه سقوط باعث می‌شود تا دیگر این تیم را در جرگه فانوس به دست‌ها نبینیم. اما همچنان رقابت جذابی بین سه تیم چهاردهم تا شانزدهم وجود دارد. جدالی رویایی که نهایتا منجر به سقوط 2 تیم خواهد شد.

در حال حاضر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با 20 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد. فجرسپاسی شیراز با 17 امتیاز پانزدهم است و شهرخودرو مشهد با 16 امتیاز اندوخته رتبه شانزدهم را مال خود کرده است. هر تیم سه بازی دیگر باید انجام دهد و جالب است تقریبا هر سه تیم رقبای دشواری را پیش روی خود می‌بینند.

نفت مسجدسلیمان: این تیم با روی کار آمدن رضا مهاجری توانسته شرایط نسبتا مساعدی پیدا کند. نفتی‌ها در چهار هفته اخیر باختی نداشته‌اند و با یک برد و سه تساوی به رده چهاردهم رسیده‌اند. آنها در بازی رو در رو نسبت به فجر نمایش بهتری داشته‌اند و مقابل نفت نیز یک برد و یک باخت یک بر صفر داشته‌اند و در بحث تفاضل نسبت به این تیم نیز برتری دارند. همین مساله باعث می‌شود تا نماینده شهر اولین‌ها فرصت این را داشته باشد تا در بدترین شرایط با یک باخت از رقبایش همچنان بالاتر بماند.

نفتی‌ها ابتدا به مصاف میزبان خود گل‌گهر سیرجان می‌روند. سپس به مصاف صنعت نفت می‌روند و پس از پذیرایی از تیم منصوریان به تهران می‌روند تا بازی آخر را مقابل تیم قهرمان لیگ یعنی استقلال در ورزشگاه آزادی به انجام برسانند. در دور رفت نفت، هر سه بازی را با شکست پشت سر گذاشت.

فجرسپاسی: نماینده شیراز که تازه در این فصل لیگ برتری شد اوضاعد چندان مناسبی ندارد. آنها پس از اصغر کلانتری و مهرزاد معدنچی، با مجتبی سراسیایی نیز در حسرت برد هستند. 22 هفته بدون حتی یک پیروزی یعنی فجر شرایط جالبی را پشت سر نمی‌گذارد.

این تیم شیرازی در مصاف‌های رو در رو با هر 2 رقیب خود دستِ پایین را دارند و برای بقا باید برتری امتیازی داشته باشند. آنها البته این امتیاز را دارند که در 2 بازی میزبان هستند. تیم سراسیایی ابتدا میزبان ذوب‌آهن است. در هفته بیست و نهم به تبریز می‌رود و میهمان تراکتور خواهد بود و نهایتا در شیراز از پرسپولیس پذیرایی خواهد کرد. آنها در دور رفت از این سه بازی یک امتیاز دشت کردند.

شهرخودرو: تیم مشهدی اینقدر نیم‌فصل اول امتیاز از دست داد که فرم نسبتا خوب هفته‌های اخیرش فقط فاصله انها را با تیم‌های دیگر کم کرد. شهرخودرو در صورت تساوی امتیاز با نفت باید به تفاضل گل مراجعه کند که نسبت به حریفش سه تفاضل گل کمتر دارد. آنها در جدال با فجر اما عملکرد بهتری داشته‌اند.

تیم داود سیدعباسی در سه هفته پیش رو باید مقابل تیم‌های بالانشین قرار بگیرند. آنها ابتدا در اصفهان به مصاف سپاهان می‌روند. در گام بعد میهمان پرسپولیس هستند و نهایتا لیگ را در خانه و مقابل فولاد به اتمام می‌رسانند. آنها در دور رفت و در این برهه 2 باخت و یک تساوی نصیب‌شان شد.

نتایج دور رفت تیم‌ها باعث می‌شود تا نفت در لیگ بماند و 2 تیم فجر و شهرخودرو به لیگ یک سقوط کنند اما باید بدانیم اوضاع هر سه تیم نسبت به شرایط مشابقه در نیم‌فصل اول بهتر شده و بازی‌ها هم حالت مرگ و زندگی‌تری به خود گرفته است. باید دید کدام تیم از بین این سه تیم، نجات پیدا خواهد کرد و لیگ برتری می‌ماند.

برچسب‌ها

سه مشتری و فقط یک بلیت؛ کدام تیم زنده می‌ماند؟ 2