شنبه 31 شهریور 1403

سومی آقایان و حذف بانوان در کومیته تیمی قهرمانی کاراته آسیا

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سومی آقایان و حذف بانوان در کومیته تیمی قهرمانی کاراته آسیا

تیم ملی کاراته مردان کشورمان در رقابت‌های کومیته تیمی مردان قهرمانی آسیا به مقام سوم رسید و تیم بانوان کشورمان با شکست از دور مسابقات کنار رفت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، امروز (شنبه) در شرایطی در شهر هانگژو چین به پایان رسید که در کومیته تیمی، مردان کشورمان با برتری در دیدار رده‌بندی به مقام سوم رسیدند و کومیته تیمی بانوان کشورمان نیز از دور مسابقات حذف شد.

تیم آقایان کشورمان در نخستین دیدار رقابت‌های کومیته تیمی با نتیجه 3 بر صفر مقابل ازبکستان به برتری رسید. در این رقابت، ابتدا مهدی عاشوری با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد و در ادامه محمود نعمتی 6 بر 3 و علیرضا حیدری 8 بر 2 از سد رقبای خود گذشتند تا شاگردان شهرام هروی به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

تیم کومیته تیمی کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژاپن رفت و در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب حریف خود شد و از راهیابی به دیدار نهایی بازماند. در این رقابت ابتدا صالح اباذری 6 بر 2 حریف خود را شکست داد و مهدی خدابخشی نیز مقابل رقیب خود به تساوی 6-6 رسید، اما نماینده ژاپن به دلیل کسب امتیاز بزرگتر برنده این دیدار لقب گرفت.

مدال برنز کاتای تیمی آقایان و بانوان در آسیا

در سومین رقابت مهدی عاشوری موفق شد با نتیجه 6 بر 3 به برتری دست یابد، اما بهمن عسگری در مبارزه چهارم با نتیجه 15 بر 16 مغلوب حریف خود شد تا سرنوشت مسابقه به دیدار آخر کشیده شود. با شکست 6 بر 5 علیرضا حیدری در دیدار پایانی در نهایت تیم کشورمان مغلوب حریف خود شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

تیم کشورمان برای کسب نشان برنز در دیدار رده‌بندی به مصاف کویت رفت و با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داد. در این دیدار مرتضی نعمتی موفق شد با نتیجه 4 بر یک حریف خود را شکست دهد و مهدی عاشوری نیز 6 بر 2 از سد رقیبش گذشت و در نهایت مهدی گنج‌زاده با برتری 5 بر یک مقابل کاراته‌کای کویتی برتری 3 بر صفر ملی‌پوشان کاراته ایران را قطعی کرد.

در رقابت‌های کومیته تیمی بانوان نیز تیم کشورمان در نخستین دیدار با نتیجه 2 بر یک مغلوب ژاپن شد و با توجه به شکست این تیم در دیدار نیمه نهایی مقابل چین از ادامه مسابقات بازماند. در رقابت با ژاپن ابتدا آتوسا گلشادنژاد با نتیجه 7 بر صفر حریف خود را شکست داد، اما در ادامه مبینا حیدری با نتیجه 4 بر یک و مبینا کاویانی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب حریفان خود شدند.

بهمن عسگری، صالح اباذری، محمود نعمتی، مهدی خدابخشی، مرتضی نعمتی، مهدی عاشوری، علیرضا حیدری و مهدی گنج‌زاده ترکیب کومیته تیم مردان و شیما آل سعدی، مبینا کاویانی، فاطمه سعادتی، مبینا حیدری و آتوسا گلشادنژاد ترکیب تیم کومیته بانوان را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دادند.

پیش از این و در رقابت‌های امروز، تیم‌های کاتای تیمی آقایان و بانوان کشورمان موفق به کسب مدال برنز شدند و فاطمه صادقی در کاتای انفرادی به دیدار رده‌بندی رسید تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز تلاش کند. علی زند نیز در کاتای انفرادی آقایان با دو شکست از دور مسابقات کنار رفت.