سه‌شنبه 10 مهر 1403

سپاهان منتظر اعلام سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری تمرین گروهی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سپاهان منتظر اعلام سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری تمرین گروهی است

اصفهان - ایرنا - مدیر روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: تیم فوتبال این باشگاه منتظر اعلام سازمان لیگ فوتبال کشور برای برگزاری تمرینات تیمی و مسابقات لیگ برتر براساس پروتکل‌های بهداشتی است.

حمید باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بازیکنان تیم فوتبال سپاهان به دلیل شیوع بیماری کرونا در سه ماه گذشته هیچ گونه تمرینات تیمی و بدنسازی نداشتند و به محض تصمیم سازمان لیگ و دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری مسابقات تمرینات خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حداقل زمان مورد نیاز برای تمرینات چهار تا پنج هفته است و باید میزبان آمادگی بازیکنان در این مورد سنجش شود افزود: بعد از این مدت رقابت‌های لیگ برتر به توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و سازمان لیگ فوتبال کشور برگزار خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه بر اساس خبرهای رسیده به احتمال زیاد این رقابت‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود افزود: بازیکنان تیم سپاهان برای خوشحالی و خرسندی هواداران خود در این شرایط از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با بیان اینکه به احتمال زیاد نشست‌های خبری و مصاحبه خبرنگاران با بازیکنان به خاطر کرونا لغو خواهد شد، گفت: با این حال باید منتظر تصمیم نهایی دست‌اندرکاران بود چون برخی از اقدام‌های پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع کرونا در ورزشگاه‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا خبرنگاران و عکاسان محدودی با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند بازی‌ها را پوشش دهند و با همت مردم و مسئولان با شکست بیماری کرونا این مشکلات مرتفع شود.

باقری با اشاره به اینکه با اعلام رسمی آغاز رقابت‌ها بازیکنان خارجی سپاهان به اصفهان خواهند آمد و تمرینات خود را شروع می‌کنند، افزود: طلایی پوشان اصفهان در سه ماه گذشته هیچ بازیکنی را جذب نکرده و بازیکنی هم از تیم جدا نشد و همه بازیکنان تیم در تمرینات حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تیم سپاهان با سرمربی‌گری امیرقلعه نویی در فصل جاری لیگ برتر با حمایت‌های هواداران خود که در این شرایط می‌تواند به صورت مجازی باشد، همه تلاش خود را برای سرفرازی و اعتلای نام سپاهان و اصفهان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد داد.

در پی آغاز شیوع بیماری کرونا تا 9 اسفند 1398 بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر و بیست و ششم لیگ آزادگان برگزار شد و در تاریخ‌های 11 و 12 اسفند نیز شاهد به انجام رسیدن بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ دسته دوم در گروه‌های الف و ب بودیم؛ بعد از آن دیگر هیچ مسابقه باشگاهی در سه سطح اول فوتبال ایران به انجام نرسید و تا پایان مسابقات فوتبال ایران در سه سطح نخست و همچنین رقابت‌های جام حذفی 223 بازی باقی‌مانده است.

حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته از شروع مسابقات ورزشی بعد از عید سعید فطر خبر داد و حالا همه تیم‌های ورزشی منتظر هستند که این مسابقات از چه زمانی آغاز خواهند شد.

همچنین ستاد مقابله با کرونا در ورزش 25 اردیبهشت در اطلاعیه شماره 13 خود از آغاز فعالیت ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی در سراسر کشور خبر داد.

در اطلاعیه منتشر شده توسط ستاد مقابله با کرونا در ورزش آمده است: پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است.

تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت‌یابی، اسکی، پیاده روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته‌های ورزشی هستند که فعالیت آنها مجاز است و تمام باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

استان اصفهان به عنوان قطب ورزش کشور، داری بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی است.

تاکنون بیش از 118 تن در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از 6 هزار و 600 تن جان باخته‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*