دوشنبه 9 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

6 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه ای تحلیلی خواستار پاسخگویی نامزدهای انتخابات به چهار سوال اساسی و راهبردی در جایگاه ریاست جمهوری شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعلام اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده ریاست جمهوری چهاردهم و شروع تبلیغات انتخاباتی از روز دوشنبه 21 خرداد، مهم‌ترین رویداد هفته جاری بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تشریح محورهای مختلف نخستین تماس تلفنی خود با سرپرست وزارت خارجه ایران پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تشریح محورهای مختلف نخستین تماس تلفنی خود با سرپرست وزارت خارجه ایران پرداخت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روسیه، هم به دلیل قرابت سرزمینی و هم به دلیل روابط چند قرنی و حضور مستمر دیپلمات‌های روس در ایران، شاید بیشتر از بسیاری از کشورهای بزرگ و قدرتمند نسبت به تحولات داخلی ایران توجه می‌کند و اهمیت می‌دهد نعمت‌الله ایزدی، سفیر پیشین ایران در شوروی و روسیه در هم میهن نوشت روز سه‌شنبه وقتی خبر اظهارات ضمیر کابلوف، دیپلمات ارشد روسیه را مشاهده کردم و پس از آن اظهارات مقام‌های ارشد روسیه از...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از انتشار خبری مبنی بر تعلیق مذاکرات تهران و مسکو برای تکمیل یک معاهده جدید همکاری‌های بلندمدت، اظهارنظرهای ضد و نقیض از سوی مقام‌های ایران و روسیه در خصوص سرنوشت توافق جامع همکاری‌های بلندمدت 20ساله ایران و روسیه ادامه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در بین کاندیداهای دور چهارم انتخابات ریاست جمهوری، یک ساواکی و یک قاچاقچی بود که حذف شدند، همچنین بابک زهرایی یکی از کاندیداها بود که شورای نگهبان صلاحیت این‌گونه افراد را رد کرد...

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از کاندیداها گفته که «به جای آن دو، سه کشور می‌توان با 200 کشور جهان تعامل گسترده داشت.»

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه هم‌میهن با بیان این که نامزد اصلاح‌طلبان متخصص اقتصاد نیست، نوشت: چه کسی گفته کار رئیسجمهور ارائه برنامه اقتصادی است؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بانک جهانی به تازگی گزارش خود را با عنوان چشم‌انداز اقتصاد جهانی منتشر کرده است. طبق این گزارش، پیش‌بینی این نهاد از رشد اقتصادی ایران در سال1403 با نیم واحد درصد کاهش برابر با 3.2درصد اعلام شده است. همزمان با انتشار آمارهای رشد اقتصادی سال1402 «دنیای‌اقتصاد» به بررسی این آمارها در یک گزارش پرداخت. آمارها حاکی از آن است که رشد اقتصادی کشور در سال1402 برابر با 5.7درصد بوده که حدود نیمی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با گذشت 120 ساعت از تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری ایران و آغاز تبلیغات انتخاباتی، سیاست خارجی را می‌توان غایب بزرگ این کارزار به حساب آورد. عرصه‌ای که امروزه مسائل و معضلات قابل‌توجهی را پیش روی تصمیم‌گیرندگان قرار داده و بازتاب‌های قابل‌توجهی در عرصه سیاست داخلی و در سفره مردم از خود بروز داده، بدون آنکه ایده، طرح و نقشه راه روشن و منسجمی برای آن از سوی نامزدها مطرح شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: بهترین حالت مدیریت از سوی یک رئیس‌جمهور استفاده از نظرات کارشناسی است و پزشکیان صادقانه گفت که من متخصص اقتصاد نیستم. پزشکیان بارها بر این مسئله تاکید کرده است که باید از کارشناسان استفاده کرد. چه کسی گفته کار رئیس‌جمهور ارائه برنامه اقتصادی است؟ رئیس‌جمهور وظیفه کلانتری دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نخستین تماس تلفنی خود با علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان عنوان کرد که دو طرف گفت وگوی صریحی را درباره مسائل روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی داشتند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نخستین تماس تلفنی خود با سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ما گفت وگوهای صریحی را در مورد مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، جنگ در غزه و تنش در مرز اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) و لبنان داشتیم.