سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه پیدا کند و رئیس‌جمهوری می‌خواهند که تداوم‌بخش دولت آیت‌الله رئیسی باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مذاکرات فشرده باقری کنی با اتحادیه اروپا - که از ایالات متحده نیز نمایندگی می‌کرد - در سال 2022 منجر به متنی شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علناً از آن دفاع کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اگرچه باقری کنی تا حدودی در رسانه‌ها کم‌پیدا است، اما برای افکار عمومی ایران یا دیپلمات‌های غربی چهره ناشناخته‌ای نیست. زمانی که رئیسی در سال 2021 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، باقری کنی یکی از نام‌هایی بود که به عنوان وزیر خارجه احتمالی مطرح شد. در نهایت این وزارت به امیرعبداللهیان رسید و باقری کنی به عنوان معاون ارشد وی و ریاست بخش مهم سیاسی وزارت امور خارجه منصوب شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اسماعیلی با بیان اینکه باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد، تصریح کرد: باید کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه برسد و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود.

خبرگزاری تسنیم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم نمی‌خواهند دوباره جریان حاکمیت دوگانه راه بیفتد و به اسم خصوصی سازی حقوق کارگران و مردم پایمال شود. مردم نمی‌خواهند دوباره مسئولان دولتی از جنس تنبلی و اشرافیت داشته باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر راه و شهرسازی فردا دوشنبه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌آید.

خبرگزاری تسنیم

رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو انتخاب، گفت: ما در رادیو انتخاب و در بستر سیاست‌های ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما تلاش‌مان تبیین و روشنگری با رعایت اصل مهم بی‌طرفی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کارشناس لبنانی معتقد است آنچه امروز در مقابله با رژیم صهیونیستی که در لبه پرتگاه قرار دارد دیده می‌شود، به لطف دیپلماسی رئیس‌جمهور ایران و وزیر خارجه شهید او است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه مشرق نیوز

آنچه از آن به عنوان تعهد در قبال جامعه جهانی یاد می‌شود (Erga omnes). دوره‌ای که حقوق بشر را در چارچوب مرزها و در زمره اعمال داخلی کشورها محسوب می‌کردند، قطعا پایان یافته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

بدیهی‌ترین انتظارات از یک جبهه سیاسی که نامزد انتخاباتی به مردم معرفی می‌کند، داشتن حکمت و عقلانیت و صداقت و وفاداری است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پس از رسانه ای شدن خبر شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش، مقام های سعودی تلاش داشتند تا به طرق مختلف با مقام ها و مردم ایران همدردی کنند. این کنش، از منظر کارشناسان پیام روشن پادشاهی به ایران بود؛ پیامی که حول یک محور تعریف شده و آن تداوم سیاست تنش زدایی با تهران است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سران سه قوه در نشستی بر ضرورت افزایش مشارکت مردم و در عین حال حفظ و پاسداشت فضای اخلاقی و پرهیز از هر نوع تخریب‌گری در تبلیغات نامزدها تاکید کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اظهار داشت: سه مؤسسه مالی، اعتباری در کشور منحل و قرار است یک بانک خصوصی ناتراز نیز از چرخه بانکداری خارج شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر خارجه بلژیک گفت: این کشور تلاش های پارلمان (رژیم) اسرائیل برای دسته بندی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی و حذف مصونیت کارکنان آن را محکوم می‌کند.