چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

این هفته، آخرین هفته کاری مجلس یازدهم است؛ در این جلسات ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم، تعداد زیادی از گزارش‌های نظارتی قرائت می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: موضع قاطع ما در راستای چین واحد این است که تایوان را به عنوان کشور به رسمیت نمی‌شناسیم و این کار را انجام نخواهیم داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه آلمان به حملات مکرر شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه واکنش نشان داد و آن را مایه شرمساری توصیف کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت خارجه آلمان نسبت به حملات مکرر شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان‌های کمک رسانی به غزه واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آفریقای جنوبی از حضور در نشست صلح اوکراین انصراف داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که این کشور در نشست صلح اوکراین شرکت نمی‌کند.

وب‌گاه گسترش

کاظم جلالی گفت: بر این باور هستیم که همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر به نفع ملت‌ها است و آنها نباید اجازه دهند که بیگانگان در امور منطقه دخالت کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نیویورک‌تایمز در گزارشی با پرداختن به رویکرد غیرمتعارف مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حضور در میدان نبرد می‌نویسد: در شرایطی که ترس از لحظه دل‌خراش اتمی بر جهان سایه انداخته، رافائل گروسی به میانجی‌گری غرب با ایران و روسیه متمایل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کاخ سفید از سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان و فلسطین اشغالی برای دیدار با مقامات سعودی و صهیونیستی خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه الف

مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد و روز چهارشنبه مراسم اختتامیه مجلس یازدهم برگزار می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای محدود کردن شرکت‌های بیوتکنولوژی چینی تصویب می‌کنند که تنش‌ها میان 2 کشور را تشدید خواهد کرد.