چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تحلیلگران با اشاره به خروج نیروهای حافظ صلح روس از منطقه مورد مناقشه قره باغ از دست بالای علی‌اف در معادلات قفقاز می‌گویند هرچند باور دارند که انفعال کرملین ماحصل امتیازی است که باکو در اختیار روسیه قرار داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با افزایش تنش در روابط ترکیه و آمریکا، گروهی از تحلیلگران با اشاره به رویکرد متفاوت دو بازیگر در سوریه بر این نکته تاکید دارند که آنکارا و واشنگتن ابتدا باید به مناقشه‌های خود در دمشق پایان دهند تا زمینه برای احیای همکاری‌های دو جانبه‌شان هموار شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت بر جزایر سه‌گانه با واکنش شدید ایران مواجه شد؛ اما آنچه در این میان تعجب کارشناسان را برانگیخت، امضای این بیانیه توسط عراق و سوریه بود. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» دلایل بروز چنین رخدادی را بررسی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه خبر آنلاین

حشمت الله فلاحت پیشه به حمایت بشار اسد از حق حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور گرجستان لایحه مصوب در پارلمان این کشور تحت عنوان عوامل خارجی را وتو کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جهور اوکراین از چین و کشورهای جنوب جهان خواست تا در کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس شرکت کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اظهار داشت که مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رئیسان جمهوری روسیه و چین بسیار موفقیت‌آمیز بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «علاءالدین بروجردی» رییس انجمن دوستی ایران و چین در دیدار دو ساعته آقای زونگ پِی وو سفیر جدید چین، با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه بیش از پیش مناسبات دوستانه دو کشور، سند همکاری 25 ساله ایران و چین را پایه و اساسی محکم برای توسعه روابط دانست. زونگ پی وو سفیر جدید جمهوری خلق چین که به تازگی وارد تهران شده است، روز پنجشنبه (27 اردیبهشت) و یک روز بعد...

خبرگزاری تسنیم

تمرکز کشور و دولت بر روی استراتژی خنثی‌سازی تحریم‌ها و اصالت‌بخشی به رویکرد پویا و ثمربخش، قدرت مانور تحریم‌های غربی در برابر ایران را روز به روز کمتر می‌سازد. رویکردی که باید با جدیت آن را ادامه داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس انجمن دوستی ایران و چین گفت: انتظار است همانطور که ما به اصل چین واحد احترام می‌گذاریم، چین هم به سیاست‌های ایران درباره تمامیت ارضی احترام بگذارد و از امضای برخی قراردادها خودداری کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان