چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

با بسته شدن پرونده انتخابات اخیر، حجت‌الاسلام حسن روحانی که برای کاندیداتوری در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود، با انتشار نامه مفصلی خطاب به مردم، از دلایل ردصلاحیت خود توسط این شورا صحبت به میان آورده و به همین بهانه، موضوعاتی را مطرح کرده که از جنبه‌های مختلف سیاسی، گفتمانی و قانونی جای تأمل و بررسی دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

واکنش‌های عجیب مدعیان اصلاح‌طلبی برای لاپوشانی علت درز فایل صوتی ظریف در اوایل سال 1400، شک و تردیدها به عمق ماجرا را بیشتر می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

روحانی در نامه‌ای درباره ردصلاحیتش در مجلس خبرگان نوشت: آنچه به عنوان ادله عدم احراز صلاحیت بنده در انتخابات خبرگان آمده است، نه تنها جرم و حتی تخلفی نیست بلکه در برخی از موارد مایه افتخار است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسته شدن پرونده انتخابات اخیر، حجت‌الاسلام حسن روحانی که برای کاندیداتوری در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود، با انتشار نامه مفصلی خطاب به مردم، از دلایل ردصلاحیت خود توسط این شورا صحبت به میان آورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی‌رغم ادعای پیشین واشنگتن درباره تعلیق ارائه تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی، سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد که انتقال تسلیحات آمریکا به فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: هنگامی که امام جمعه محترم مشهد برای دفاع از پوشش حجاب به شاهنامه و داستان منیژه استناد کرد، معلوم شد که کفگیر به ته دیگ خورده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عملیات «وعده صادق» به مثابه نقطه عطفی در مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی، منجر به احیای بازدارندگی و تقویت موازنه نیروها به نفع ایران و محور مقاومت شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با گذشت هفت سال از امضای قرارداد ایران، هند و افغانستان تحت عنوان توافق‌نامه چابهار و بدقولی‌های طرف هندی برای عملیاتی کردن این پروژه، سرانجام روز گذشته قراردادی 10ساله بین ایران و یک شرکت هندی برای توسعه بندر چابهار امضا شد. مبلغ این قرارداد با افزایش 35میلیون دلاری به 120میلیون دلار رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در سومین کنفرانس گفت وگوی ایرانی - عربی به میزبانی تهران از موفقیت در گسترش همکاری های تهران و ریاض در پی عادی سازی روابط دوجانبه استقبال کرد. حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران مصمم به ارتقای تفاهم با کشورهای منطقه است، عادی‌سازی روابط ایران و عربستان را نمونه‌ای از تمرکز ایران بر گسترش روابط با همسایگان عربی دانست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه در میان نظامیان پنتاگون نیز آغاز شده است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: حسینی سابقه خوبی در انقلاب و نظام دارد و در هر جایی که بوده توانسته در حد توان عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سید محمد حسینی پل ارتباطی مطمئن و مستحکم میان مجلس و دولت محسوب می‌شد و جا دارد از خدمات او قدردانی ویژه داشته باشیم.

خبرگزاری میزان

نشست خبری هفتگی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه، (24 اردیبهشت 1403) در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، برگزار شد. کنعانی در این نشست به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی درباره مهم‌ترین تحولات حوزه سیاست خارجی در روز‌های گذشته پاسخ داد.